Nogle herinde der ved lidt om uddannelsesjhælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2019

Anonym trådstarter

Lidt som overskriften siger 

Står i den kedelige situation at min søn er meget syg har mange sygeperioder og da det ikke er foreneligt for mig samtidig med jeg tager en uddannelse og jeg ikke har ret meget familie som kan hjælpe når han er syg har jeg tænkt at sætte min uddannelse i bero indtil der kommer lidt mere styr på den lille da jeg kommer bagud/ er meget bagud og det stresser mig så meget ! Og tænker egentlig bare det spørgsmål om tid før jeg får et farvel brev derfra 

Hvor meget får i i uddannelseshjælp? 

Ved i hvad der skal til for man bliver dømt aktivitetsparat? Kan se der er forskel på satserne alt efter hvad de dømmer en til. 

Med venlig hilsen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2019

Møghe

Anonym skriver:

Står i den kedelige situation at min søn er meget syg har mange sygeperioder og da det ikke er foreneligt for mig samtidig med jeg tager en uddannelse og jeg ikke har ret meget familie som kan hjælpe når han er syg har jeg tænkt at sætte min uddannelse i bero indtil der kommer lidt mere styr på den lille da jeg kommer bagud/ er meget bagud og det stresser mig så meget ! Og tænker egentlig bare det spørgsmål om tid før jeg får et farvel brev derfra 

Ved i hvad der skal til for man bliver dømt aktivitetsparat? Kan se der er forskel på satserne alt efter hvad de dømmer en til. 

Med venlig hilsen 

Hvis du forventes at kunne starte på en ordinær uddannelse inden for 12 mdr. vil du blive erklæret uddannelsesparat. Hvis den primær årsag til, at du vil stoppe på din uddannelse er dit barn, vil du med overvejende sandsynlighed blive vurderet uddannelsesparat. Derudover skal du erindre, at du vil blive mødt med et uddannemsespålæg.

Din sats afhænger af, om du har erhvervet ret til ekstra børnetilskud. Dvs. om du er reelt enlig eller ej. 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

Anonym

Hvad med om du hellere brugte lidt krudt på at få lægen til at tjekke om der kunne være andet din søn fejlede, skaffe en barnepige/reservebedste, som kan hjælpe dig de dage sønnike er syg? 

Syns det er “lidt for nemt” at stoppe uddannelse, blot fordi barnet er syg og udsætte uddannelse(forhåbentlig ikke livstruende) 

Anmeld Citér

25. oktober 2019

BelieveInMe

Ærligt talt så er uddannelseshjælp samt aktivitetsparat altså ikke særlig rart at være i. Jeg er det selv. Jeg ved, at hvis du bliver 'dømt' som uddannelsesparat har du en eller to uger til at komme med uddannelser du vil begynde på... Og ellers begynder de at true med at trække i satsen. Det er et kæmpe pres at være under.

For at blive aktivitetsparat skal du være ude af stand til at påbegynde en uddannelse inden for 12 måneder, og du skal være rimelig syg for at vide at du ikke bliver rask/klar inden for et år (da det jo faktisk er ret lang tid). Dette kræver næsten altid diagnoser (psykisk eller fysisk), hvilket kræver udredning... Som betyder en masse aftaler du ikke må aflyse.

Mit bedste råd er at undgå systemet hvis det overhovedet er muligt. Kravene og reglerne er så hårde, at det er svært ikke at bukke under.

Good luck 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad med om du hellere brugte lidt krudt på at få lægen til at tjekke om der kunne være andet din søn fejlede, skaffe en barnepige/reservebedste, som kan hjælpe dig de dage sønnike er syg? 

Syns det er “lidt for nemt” at stoppe uddannelse, blot fordi barnet er syg og udsætte uddannelse(forhåbentlig ikke livstruende) 

Vi har været til læge og speciallæge osv Han fejler ikke noget udover almen sygdom siger de så det jo bare sådan det er 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Sprit25

Søg orlov! Snak med studie om fraværsmuligheder. At droppe ud gør ikke livet nemmere

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Søg orlov! Snak med studie om fraværsmuligheder. At droppe ud gør ikke livet nemmere

Nej men når man selv føler man er bagud så det nemmere at begynde forfra 

Anmeld Citér

26. oktober 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Med venlig hilsen 

Jeg ved ikke hvilken uddannelse du er på, men prøv at snakke om med dem om du evt. kan komme på fjernundervisning.

Jeg gik også på et skoleforløb og var tæt på at blive smidt ud pga sygdom (både hos mig selv og min datter). Efter jeg kom over på et e-learning hold har jeg fået ro på da jeg ved at mine opgaver skal afleveres på det tidspunkt, men vågner jeg og har en af de dage hvor jeg knapt kan gå, så kommer jeg ikke bagud.

Jeg har også tidligere været på uddannelseshjælp, men der var endnu flere krav om hvad jeg skulle møde op til og bare jeg missede én samtale begyndte de at true med at tage penge - selv da min søn lå på intensiv skulle jeg møde op for at de ikke tog pengene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.