Anonym skriver:
Ja det klassiske dilemma. Et tredje barn, eller "nøjes" med de to.
Jeg/vi ved simpelthen ikke om vi skal kaste os ud i det, eller stoppe og nyde de to vi har.
Hvordan pokker ved man hvilken vej der er bedst at gå?
Hvordan kan man vide det ikke er på bekostning af de to store at der kommer en mere?
Jeg ved godt man selvfølgelig skal kigge på økonomi, plads, overskud og sådan. Men udover det.
Vil man give afkald på sin ego-tid (igen). Starte forfra med ALT (igen).
Jeg synes det er hårdt når de er små, men det ændrer sig jo, og er det ikke det værd?
Vores 3. var impulsbeslutning, absolut ikke gennemtænkt, alt var dog klar, økonomi, plads, bil osv.
Alt dette viste sig dog at være uendeligt ligegyldigt, da prisen for os lidt overraskende skulle betales af mellembarnet.
Nr. 2 lider stadig under det i dag, men det går bedre. Nr. 1 var ligeglad og kunne klare sig selv, mens nr. 3 skulle have massiv opmærksomhed, da det jo var en baby. Nr. 2 var der bare, i klemme hele tiden.
Jeg giver ingenting for folks romantiseringer om, at "det klarer vi nemt" og "det kommer ikke til at ske for os", det KOMMER til at ske mange gange.
For os skiftede det lidt, da nr. 4 meldte ankomst, der var de så lige pludselig 2, der kom i klemme, og det er jo meget rarere, når man er flere.