Anonym skriver:
Hej 
min kæreste og jeg venter vores første barn i det nye år og vi glæder os. I hverdagen går det generelt godt og vi hygger os sammen. Engang imellem kan der komme et skænderi, men det er efterhånden sjældent, da vi altid for redt den ud før det eskalerer til et skænderi. Men.... på vores sidste to ferier er bølgerne gået højt, senest da vi var på forlænget weekend sydpå for er par uger siden. Og det gør min sådan i tvivl, for hvorfor sker det dog
det er umiddelbart fuldstændig ligegyldige ting, det hele kan startes med en lidt negativ kommentar eller et forkert blik. Nu hvor jeg er gravid nager det mig endnu mere og jeg må indrømme at det får mig til at tvivle på forholdet, at vi “ikke engang kan have fri og feriere sammen”
jeg tvivler ellers ikke i det daglige.
kan nogen genkende dette, eller skal jeg virkelig rolle det som et stor alarm ift vores forhold?
gode råd og erfaringer modtages med kyshånd.
set fra min vinkel, bliver han hurtigt “pigesur” og fornærmet og har tendens til hurtigt at sige tingene i en negativ tone. Men tåler omvendt ikke, hvis jeg gør det samme. Men jeg er nok klar over, at det går begge veje. Spild af ellers god kæreste-tid 
Der er flere ting i det.
1: Du er gravid og kan sagtens sætte en masse tanker igang og gøre dig mere pirrelig.
2: En ferie har ofte en anden struktur end hverdagen. Måske det kunne være en ide med en forventningsafstemning hjemmefra.
Jeg tænker, at man sagtens kan organisere sig ud af en ferie, så det bliver godt for begge parter. Jeg synes at det afgørende er jeres hverdag. Du skriver at det grundlæggende er godt. Den følelse ville jeg holde fast i. Det er trods alt hverdag det meste af tiden.
Der findes også par, som bare fungerer mega godt sammen på ferier og finder kærligheden igen, men når de så er hjemme og hverdagen melder sig igen, så er alt bare tilbage i de gamle mønstre. Det er værre, tænker jeg.
Anmeld
Citér