Skænderier på ferien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
5 svar
2 synes godt om
24. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hej 

min kæreste og jeg venter vores første barn i det nye år og vi glæder os. I hverdagen går det generelt godt og vi hygger os sammen. Engang imellem kan der komme et skænderi, men det er efterhånden sjældent, da vi altid for redt den ud før det eskalerer til et skænderi. Men.... på vores sidste to ferier er bølgerne gået højt, senest da vi var på forlænget weekend sydpå for er par uger siden. Og det gør min sådan i tvivl, for hvorfor sker det dog  det er umiddelbart fuldstændig ligegyldige ting, det hele kan startes med en lidt negativ kommentar eller et forkert blik. Nu hvor jeg er gravid nager det mig endnu mere og jeg må indrømme at det får mig til at tvivle på forholdet, at vi “ikke engang kan have fri og feriere sammen”  jeg tvivler ellers ikke i det daglige. 
kan nogen genkende dette, eller skal jeg virkelig rolle det som et stor alarm ift vores forhold? 
gode råd og erfaringer modtages med kyshånd.

set fra min vinkel, bliver han hurtigt “pigesur” og fornærmet og har tendens til hurtigt at sige tingene i en negativ tone. Men tåler omvendt ikke, hvis jeg gør det samme. Men jeg er nok klar over, at det går begge veje. Spild af ellers god kæreste-tid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2019

Miti's mama

Det er helt normalt at være mere pirrelig og blive sur over ingenting når hormonerne kører i graviditeten. Jeg har formået at insistere på at gå 4 timer hjem fra en parkeringsplads, på bare fødder, fordi jeg var sur over min mand sagde 'det var irriterende' at det regnede i sidste weekend og ikke 'forfærdeligt'...

Min stakkels mand fik mig heldigvis ned på jorden igen, og så kunne jeg da godt se det absurde i det. Tag det som det er, forklar din mand at hormoner gør at du bliver urimelig og find så en plan over hvad i gør i en eventuel situation 

Anmeld Citér

24. oktober 2019

Camillos

Miti's mama skriver:

Det er helt normalt at være mere pirrelig og blive sur over ingenting når hormonerne kører i graviditeten. Jeg har formået at insistere på at gå 4 timer hjem fra en parkeringsplads, på bare fødder, fordi jeg var sur over min mand sagde 'det var irriterende' at det regnede i sidste weekend og ikke 'forfærdeligt'...

Min stakkels mand fik mig heldigvis ned på jorden igen, og så kunne jeg da godt se det absurde i det. Tag det som det er, forklar din mand at hormoner gør at du bliver urimelig og find så en plan over hvad i gør i en eventuel situation 

Ej sorry synes det lyder meget humoristisk godt Yan fik dig ned på jorden igen  men ja hormoner er ikke til at spøge med... Men du har ret man blir ofte mere pirrelig. 

Anmeld Citér

24. oktober 2019

Sprit25

Miti's mama skriver:

Ej det er sjovt  

Jeg begyndte engang at græde, fordi der var laks i fiskedellerne. Min mand bryder sig ikke om laks fik så ondt af ham

Anmeld Citér

3. november 2019

SophiaB

Det er helt normalt med småskænderier om ligegyldige ting. Vi tog engang ud og spise frokost og skulle rigtig hygge os bare min mand og jeg. Vi endte med at blive uvenner over en sovs... Vi havde bestilt det samme men med to forskellige slags sovs og jeg havde fået hans - det mente han ikke og så blev fik jeg ellers af vide at jeg var pisse stædig og påståelig. Det blev en super hyggelig frokost  Det værste var så at jeg rent faktisk havde ret, men kom der en undskyldning? Næ...

Men bare rolig. Det er helt normalt. Nogle gange er man bare nødt til at tænke på hvad der er vigtigt i livet. At hænge sig i små detaljer bærer aldrig noget godt med sig. Hvis det går godt i det store hele, så er det det vigtigste 

Anmeld Citér

4. november 2019

Lunae

Anonym skriver:

Hej 

min kæreste og jeg venter vores første barn i det nye år og vi glæder os. I hverdagen går det generelt godt og vi hygger os sammen. Engang imellem kan der komme et skænderi, men det er efterhånden sjældent, da vi altid for redt den ud før det eskalerer til et skænderi. Men.... på vores sidste to ferier er bølgerne gået højt, senest da vi var på forlænget weekend sydpå for er par uger siden. Og det gør min sådan i tvivl, for hvorfor sker det dog  det er umiddelbart fuldstændig ligegyldige ting, det hele kan startes med en lidt negativ kommentar eller et forkert blik. Nu hvor jeg er gravid nager det mig endnu mere og jeg må indrømme at det får mig til at tvivle på forholdet, at vi “ikke engang kan have fri og feriere sammen”  jeg tvivler ellers ikke i det daglige. 
kan nogen genkende dette, eller skal jeg virkelig rolle det som et stor alarm ift vores forhold? 
gode råd og erfaringer modtages med kyshånd.

set fra min vinkel, bliver han hurtigt “pigesur” og fornærmet og har tendens til hurtigt at sige tingene i en negativ tone. Men tåler omvendt ikke, hvis jeg gør det samme. Men jeg er nok klar over, at det går begge veje. Spild af ellers god kæreste-tid 

Der er flere ting i det.

1: Du er gravid og kan sagtens sætte en masse tanker igang og gøre dig mere pirrelig. 

2: En ferie har ofte en anden struktur end hverdagen. Måske det kunne være en ide med en forventningsafstemning hjemmefra. 

Jeg tænker, at man sagtens kan organisere sig ud af en ferie, så det bliver godt for begge parter. Jeg synes at det afgørende er jeres hverdag. Du skriver at det grundlæggende er godt. Den følelse ville jeg holde fast i. Det er trods alt hverdag det meste af tiden. 

Der findes også par, som bare fungerer mega godt sammen på ferier og finder kærligheden igen, men når de så er hjemme og hverdagen melder sig igen, så er alt bare tilbage i de gamle mønstre. Det er værre, tænker jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.