Første bilkøb som 37årig :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

248 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. oktober 2019

Bentemor

Hej. Er for et lille års tid siden flyttet på landet og er nu ved at tage kørekort
Vil gerne købe en billig lille og ældre bil. Ved intet om biler, ved intet om bilforsikringer, mekanikker regninger, priser på reservedele, budget eller noget. Så hjælp mig.. Hvad skal jeg kigge efter? Er der noget der er bedre end andet? Hvad skal jeg regne med i opsparing pr md til uforudsete ting ift bil. Tænker selvfølgelig vejhjælp er en god ide? Er virkelig mange biler til salg rundt omkring. Skal kører omkring 800 km pr md i snit. Ikke meget mere end det.. Har mest kig på Fiat, Hyundai og Peugeot, Chevrolet.. Og er vist noget med jo større motor des dyrere forsikring? Tænker at købe en bil til under 20.000.
Nogen gode råd til en forhåbentlig snart førstegangs bilejer ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2019

Babilooo

Hvis dit budget er 20.000 - så får du ikke så meget for pengene. I så fald ville jeg gå uden om franske biler og italienske biler. Der er typisk mange reparationer. Vælg en tysk eller japansk bil de er til at stole på i mange år !

du skal lovmæssigt betale for en ansvarsforsikring.. men du skal bestemt ikke betale kasko forsikring for en billig ældre bil. Det er jo hele ideen at spare dette beløb ved en gammel bil.

Hvis du smadrer den, er pengene jo så tabt.

Anmeld Citér

23. oktober 2019

BelieveInMe

Jeg ville hæve budgettet til omkring 50-60.000 (Hvis det er muligt).. Du får altså ikke meget for 20.000 kr. mere.. Slet ikke biler, hvor du ikke risikerer større reparationer inden for de første par år 

Kig på kilometertallet kontra alder.. Og lad vær med at undgå bestemte mærker. Det er altid en smagssag. Personligt har jeg god erfaring med Fiat punto og Renault twingo (uha uha).. Fiaten har dog fået flere reparationer, hvor den 'franske' aldrig har haft større problemer. 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Birthdaybaby

Med så smalt et budget, og forventning om ca 10.000 km/årligt ville jeg helt sikkert overveje leasing! Mener du kan få en Toyota Aygo inkl forsikring til 2.000 pr md. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.