Forelsket i veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg ved egentlig ikke helt, hvad jeg vil med at skrive denne tråd. Jeg tror bare, at jeg har brug for, at komme af med en masse tanker, som jeg ikke rigtig kan dele med nogen i det virkelige liv.

sagen er den, at jeg er lykkeligt gift med børn. Jeg har ingen intentioner om at slutte mit ægteskab, eller nogen lyst til at handle på disse følelser. Men sagen er den, at jeg er blevet forelsket i en anden. Jeg har nok ikke tidligere været klar over, at det handlede om en egentlig forelskelse. Men jeg har denne veninde, som bor langt fra mig, og som jeg derfor sjældent ser. Vi boede dog af grunde jeg ikke vil nærmere ind på nærmest sammen i et halvt år for ca halvandet år siden. Dengang savnede jeg hende voldsomt, hvis vi ikke sås nogle timer, men jeg troede, at det bare handlede om, at jeg var så vant til hun var der, og at hun på det tidspunkt var den eneste, der forstod mig 100 %.

da hun flyttede vænnede jeg mig stille og roligt til, at hun ikke var der, og det blev hverdag uden hende. I sidste uge så jeg hende så igen for første gang i ca 1 år. OG da jeg tog derfra, savner jeg hende nu voldsomt igen. Ikke på den måde, som jeg savner mine andre veninder. Men på den måde, hvor det gør ondt i maven og det føles som om mam mangler en arm eller et ben, når hun ikke er tæt på. Jeg tænker på hende konstant, savner hende og hendes nærhed. 

Jeg har tidligere været i et forhold med en anden pige, så jeg vidste egentlig godt, at jeg kunne få de følelser, for en af samme køn. Men det er så mange år siden, at jeg ikke har skænket det en tanke længe. Jeg har aldrig før haft det sådan her med en veninde før. 

Jeg kan jo af gode grunde ikke snakke med min mand om dette. Heller ikke mine veninder. 

Jeg har måske brug for at høre, om nogen herinde, har oplevet at blive forelsket i en anden end deres partner, men på ingen måde har handlet på dette, og er blevet i deres parforhold. Andre tanker er også meget velkomne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved egentlig ikke helt, hvad jeg vil med at skrive denne tråd. Jeg tror bare, at jeg har brug for, at komme af med en masse tanker, som jeg ikke rigtig kan dele med nogen i det virkelige liv.

sagen er den, at jeg er lykkeligt gift med børn. Jeg har ingen intentioner om at slutte mit ægteskab, eller nogen lyst til at handle på disse følelser. Men sagen er den, at jeg er blevet forelsket i en anden. Jeg har nok ikke tidligere været klar over, at det handlede om en egentlig forelskelse. Men jeg har denne veninde, som bor langt fra mig, og som jeg derfor sjældent ser. Vi boede dog af grunde jeg ikke vil nærmere ind på nærmest sammen i et halvt år for ca halvandet år siden. Dengang savnede jeg hende voldsomt, hvis vi ikke sås nogle timer, men jeg troede, at det bare handlede om, at jeg var så vant til hun var der, og at hun på det tidspunkt var den eneste, der forstod mig 100 %.

da hun flyttede vænnede jeg mig stille og roligt til, at hun ikke var der, og det blev hverdag uden hende. I sidste uge så jeg hende så igen for første gang i ca 1 år. OG da jeg tog derfra, savner jeg hende nu voldsomt igen. Ikke på den måde, som jeg savner mine andre veninder. Men på den måde, hvor det gør ondt i maven og det føles som om mam mangler en arm eller et ben, når hun ikke er tæt på. Jeg tænker på hende konstant, savner hende og hendes nærhed. 

Jeg har tidligere været i et forhold med en anden pige, så jeg vidste egentlig godt, at jeg kunne få de følelser, for en af samme køn. Men det er så mange år siden, at jeg ikke har skænket det en tanke længe. Jeg har aldrig før haft det sådan her med en veninde før. 

Jeg kan jo af gode grunde ikke snakke med min mand om dette. Heller ikke mine veninder. 

Jeg har måske brug for at høre, om nogen herinde, har oplevet at blive forelsket i en anden end deres partner, men på ingen måde har handlet på dette, og er blevet i deres parforhold. Andre tanker er også meget velkomne.

Jeg tror ikke på, man kan gå gennem et helt liv med een, uden nogensinde at føle tiltrækning for andre. 

Jeg har været sammen med min mand snart 16 år, vi har to små børn, jeg elsker ham, og jeg vil aldrig forlade ham og dét vi har sammen. Men ind imellem møder jeg en anden, jeg bliver tiltrukket af. Det kan godt udvikle sig til et crush eller en lille forelskelse. Jeg har aldrig reageret på det, så det har kun været fantasier og uudtalte følelser. Min teori er egentlig også, at jeg nok også bliver lidt forelsket i tanken om at være forelsket..

Pt. har jeg et lille crush på en noget ældre kollega. Vi arbejder ikke tæt sammen på nogen måde, så det er bare et smil, når vi mødes på gangen eller i kantinen. Vi kan ikke på nogen måde have en fremtid sammen, for vi er slet ikke samme sted i livet, så for mig er det nok på en eller anden måde fantasien om, at han også er interesseret og at det kunne udvikle sig... Aner ikke om det giver mening for nogen andre end mig. 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym trådstarter

Det giver rigtig god mening. Og jeg tænker egentlig også at det sker for de fleste. Jeg har også lidt et crush på en af vores kammerater. Men det her er bare ikke fysisk tiltrækning. Mere en følelsesmæssig

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det giver rigtig god mening. Og jeg tænker egentlig også at det sker for de fleste. Jeg har også lidt et crush på en af vores kammerater. Men det her er bare ikke fysisk tiltrækning. Mere en følelsesmæssig

For mig er det mere en fysisk/kemisk tiltrækning til min kollega. Kender ham slet ikke godt nok til at kunne sige, jeg er forelsket i hans person. Men min følelse er, at det næsten slår gnister, når vi får øjenkontakt. 

Anmeld Citér

23. oktober 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er sket for mig utallige gange, og jeg ville ikke være det foruden. I min verden ville det være dybt besynderligt at møde den absolut eneste ene og aldrig nogensinde føle sig tiltrukket af andre. 
Min erfaring er, at det har sin tid. Før eller siden bliver de hede, voldsomme følelser erstattet af en mere stille glæde bare over at kende den anden, nyde vedkommendes selskab, og så glæder jeg mig bare over, at jeg har min trygge og sikre klippe i min mand, og at livet ikke desto mindre fortsat kan byde på periodevis hjertebanken og betagelse af andre.
I mine øjne er det ikke spor farligt, blot et tegn på, at man er i live. Det er først, når du seriøst overvejer at handle på det, at det kan blive noget frygteligt rod. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.