Kan det være rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
10 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Min datters far og jeg er gået fra hinanden og han var så lige forbi efter nogle af sine ting.

Mens han, og hans bror, var her prøvede jeg at få snakket om samvær (som jeg havde tænkt skulle være en 12/2 løsning med bopæl hos mig) og de fortalte så at der er kommet nye regler, og nu skal man have børnene 50/50 de første tre måneder, men fordi han ikke kan have hende i hverdagene pga. arbejde, så tager de hende alle weekender medmindre jeg har min søn fra et tidligere forhold på samvær - det vil sige jeg kun kan få hende 2 weekender mellem nu og juleferien.

Kan det virkelig passe? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2019

Tip!

Det lyder som en hjemme opfundet regel 

ring og spørg familieretshuset mandag og få de opdaterede regler. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

FrkGranger

Anonym skriver:

Min datters far og jeg er gået fra hinanden og han var så lige forbi efter nogle af sine ting.

Mens han, og hans bror, var her prøvede jeg at få snakket om samvær (som jeg havde tænkt skulle være en 12/2 løsning med bopæl hos mig) og de fortalte så at der er kommet nye regler, og nu skal man have børnene 50/50 de første tre måneder, men fordi han ikke kan have hende i hverdagene pga. arbejde, så tager de hende alle weekender medmindre jeg har min søn fra et tidligere forhold på samvær - det vil sige jeg kun kan få hende 2 weekender mellem nu og juleferien.

Kan det virkelig passe? 

Som jeg har hørt det, findes der ingen regler, der findes vejledning og de går kun ind i samvær, hvis forældre ikke kan blive enige..

Læs mere her:

https://familieretshuset.dk/foraeldreansvar/foraeldreansvar/samvaer/samvaer-etablering-foraelder-enig

Anmeld Citér

20. oktober 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Nej det kan ikke passe. Så vidt jeg har forstået er der delt bobæl de første 3 måneder ind til man kan blive enlig om samvær. 

Og da han jo netup ikke kan have hende til hverdag bliver det jo til hver anden weekend som mange familier har det. 

Det kan aldrig blive dit problem han ikke kan have hende til hverdag så han har på ingen måde ret til at kræve hver weekend de næste 3 måneder. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

anna111

Profilbillede for anna111

https://skilsmissebarnet.dk/blog/delt-bopael-er-det-noget-vi-leger/

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Skilsmisse-og-familiebrud/Hvor-skal-barnet-bo

Du kan læse om det her. 

Og så ville jeg helt sikkert ringe til familiehuset og få råd og vejledning så du får sagt rigtig fra. Så han ikke går mulighed for at køre om hjørner med dig. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Det lyder som en hjemme opfundet regel 

ring og spørg familieretshuset mandag og få de opdaterede regler. 

det har jeg også tænkt mig. Selv min søns far synes det lyder mærkeligt, for både os og hans nye dame+hendes eks blev netop frarådet 50/50.

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Den lyder vidst hjemmedyrket

Nej det passer ikke. Nu ved jeg ikke hvor gammel barnet er, men de skal have en vis alder før man kan snakke 7/7. Det er sjældent noget der anbefales fra fagpersonale. 

Weekenderne deles man om, begge forældre er jo interesseret i at have barnet på fridage hvor man ikke skal på arbejde/i institution og hvor man kan have kvalitetstid sammen. Så en weekend til hver er anbefalingen. Hvad man så gør med hverdage er lidt mere løst. Jeg personligt synes samvær hver anden weekend plus 1-2 dage i modsatte uge i hverdagene ( igen afhængig af barnets alder) er passende i de fleste tilfælde. At han ikke kan i hverdagene er ikke dit problem og skal naturligvis ikke gå ud over dig og dit barns weekender. Det må han selv finde en løsning på ( evt få rykket rundt på arbejdstider) eller accepterer samvær hver anden weekend. 

Ps du kan altid læse anbefalinger og retningslinjer hos familieretshuset, og tøv ikke med at kontakte dem hvis du føler du har brug for hjælp. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym

Oddi skriver:

Nej det passer ikke. Nu ved jeg ikke hvor gammel barnet er, men de skal have en vis alder før man kan snakke 7/7. Det er sjældent noget der anbefales fra fagpersonale. 

Weekenderne deles man om, begge forældre er jo interesseret i at have barnet på fridage hvor man ikke skal på arbejde/i institution og hvor man kan have kvalitetstid sammen. Så en weekend til hver er anbefalingen. Hvad man så gør med hverdage er lidt mere løst. Jeg personligt synes samvær hver anden weekend plus 1-2 dage i modsatte uge i hverdagene ( igen afhængig af barnets alder) er passende i de fleste tilfælde. At han ikke kan i hverdagene er ikke dit problem og skal naturligvis ikke gå ud over dig og dit barns weekender. Det må han selv finde en løsning på ( evt få rykket rundt på arbejdstider) eller accepterer samvær hver anden weekend. 

Ps du kan altid læse anbefalinger og retningslinjer hos familieretshuset, og tøv ikke med at kontakte dem hvis du føler du har brug for hjælp. 

De SKAL ikk have en vis alder for 7/7. Det er anbefalinger. 
min ex og jeg har haft 7/7 siden vores barn var 1,5 år gammel og det har aldrig været er problem. Var derimod et kæmpe problem da det var 10/4 og 9/5 fordi barnet simpelthen ikk kunne finde ud af pludselig at være væk hjemmefra efter for mange dage. 

det eneste man skal er at gøre hvad der er bedst for barnet. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

De SKAL ikk have en vis alder for 7/7. Det er anbefalinger. 
min ex og jeg har haft 7/7 siden vores barn var 1,5 år gammel og det har aldrig været er problem. Var derimod et kæmpe problem da det var 10/4 og 9/5 fordi barnet simpelthen ikk kunne finde ud af pludselig at være væk hjemmefra efter for mange dage. 

det eneste man skal er at gøre hvad der er bedst for barnet. 

Som jeg skrev skal børnene som regel have en vis alder før fagligt personale begynder at overveje 7/7. 

Dejligt det fungerer for jer - men det er altså stadig ikke noget der anbefales af noget fagpersonale. 

Anmeld Citér

20. oktober 2019

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

vores datter er 5½ år.

hvis han fik sin vilje ville min familie ikke kunne se hende da de nærmeste bor en times kørsel herfra.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.