Min mand og jeg kommer fra to ret forskellige barndomme, norm og værdi mæssigt. Måske derfor vi, ikke sjældent, ender i den samme diskussion om hvorvidt jeg er en sur strigle eller faktisk er fair nok.
Vores diskussioner starter fordi min mand ikke mener at vores familie liv skal sætte en stopper for hvor meget ferie eller hvor mange weekender han må bruge på at være væk med sin hobby(sammen med gutterne).
Han synes det er okay og har lyst til at bruge 2 ud af 3 ugers sommerferie næste år, på sin hobby og derved ikke være hjemme i 2 uger. Det synes jeg ikke er okay når man har børn. Jeg mener at når man har valgt at lave en familie sammen, så priotere man også at holde fx største delen af sin sommerferie sammen. Dermed ikke sagt at man ikke kan lave noget hver for sig, det er OGSÅ vigtigt, men ikke i 2 hele uger..
Jeg arbejder hver anden weekend og på deltid 30 t.(sygeplejerske) og det er et meget bevidst valg som vi har taget sammen og som han ikke ønsker at lave om på. Det har jeg ellers foreslået sååå mange gange, og har egentlig også ønske om en anden type job indenfor faget..
Samtidigt er han irriteret over at han derfor hver anden weekend sidder hjemme med et barn halvdelen af dagen og ikke kan lave de aftaler som han gerne vil. Hver anden weekend har jeg fri, og der kan han blive sur hvis jeg fortæller at jeg faktisk synes det er træls han har lavet planer de næste to måneder frem i mine fri weekender. Både fordi jeg jo ønsker at vi har lidt tid sammen som familie, men også fordi at jeg sommetider også gerne ville have mulighed for at lave noget alene. Han er dog for det meste god til at planlægge at have en dag hist og her hjemme hos os.
Jeg bliver bare efterhånden så ked af det, skuffet og en lille smule bitter.
Jeg synes han er super egoistisk. Sommetider tænker jeg at jeg ville have det nemmere som alene mor.
Han synes jeg er snerpet og kan ikke forstå hvorfor han ikke bare kan gøre lige som han vil.
Anmeld
Citér