Overlevede hverdagen nogle dage mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

794 visninger
3 svar
5 synes godt om
17. oktober 2019

Anonym trådstarter

Når man er udbrændt har i nogle råd hvordan man overlevede hverdagen med små børn? 

Jeg er efter en barsel på 1 år blevet udbrændt,  og jeg har det ikke godt med de krav lige pr. Jeg er bange for en depression Jeg havde en da jeg var første i 20 erne en mild en.

Jeg er omsorgsviget og kæmpede med følgerne i 20 erne da alt gik op for mig, hvor sviget vi var, gik terapi i 1 år og det hjælp gevaldigt - 

Nu har jeg så bestilt en ny tid en anden psykolog men der er ventetid 

hvad kan jeg gøre så overlever med 2 børn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Når man er udbrændt har i nogle råd hvordan man overlevede hverdagen med små børn? 

Jeg er efter en barsel på 1 år blevet udbrændt,  og jeg har det ikke godt med de krav lige pr. Jeg er bange for en depression Jeg havde en da jeg var første i 20 erne en mild en.

Jeg er omsorgsviget og kæmpede med følgerne i 20 erne da alt gik op for mig, hvor sviget vi var, gik terapi i 1 år og det hjælp gevaldigt - 

Sætter kravene til dig selv helt ned. Det er ok at spise rugbrød til aftensmad, også selvom det i en periode er 5 dage om ugen (og man de sidste 2 dage får nem mad der bare skal fra fryseren og ind i ovnen).

Det er ok at der ikke bliver støvsuget så ofte. Det er ok at sætte barren lavt hvis man i en periode har det skidt og ikke magter de krav der er til en forælder. 

Jeg har været syg med stress og alene med min datter. NØJ hvor blev der spist meget rugbrød i den periode! Både til morgenmad og aftensmad. Og der var mange nullermænd! Og der blev ofte først vasket tøj når vi løb tør for rent. Jeg kørte på overlevelses blus, og gik hjem og sov når jeg havde afleveret min datter i børnehave. 
Men vi overlevede! Og uden at lide overlast. Vi klarede os, og jeg kom ud på den anden side. Og så kunne jeg langsomt skrue op for kravene til mig selv igen.

Anmeld Citér

17. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvor små de er, men.. som en anden siger; lave, lave krav til dig selv. Rugrød, lette/hurtige retter. Det gør ikke noget, der bliver set lidt meget tv/tablet, det gør ikke noget at der ikke er grønsager hver dag. Det gør ikke noget at legetøjet flyder, at der ikke blevet støvsuget så ofte. 

Lad vær med at stress dig selv, nyd det du kan med dine børn. Hør om en eller anden måske vil hente en gang om ugen... Hør om nogen vil hjælpe med at lave noget mad, der kan komme i fryseren. Vær ikke bange for at bede om hjælp. 

Anmeld Citér

17. oktober 2019

Anonym trådstarter

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.