Jeg har sådan en lyst til en cigaret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2019

Anonym trådstarter

Det er så tosset. Det skal lige siges at jeg stoppede med at ryge et lile års tid før pb (nr 1) gik i gang, uden problemer, og jeg har kun røget én cigaret siden da (og det var den bedste cigaret jeg nogensinde har røget)

De første år tænkte jeg ikke særlig meget over det, men nærmest i det sekund jeg blev gravid med nr to, har jeg "cravet" en cigaret. Altså ligesom når man er gravid og lige pludselig får den vildeste lyst til at spise noget, og man kan ikke finde ro før man har fået det. Sådan har jeg haft det i et år og 9 mdr nu.. jeg bliver vanvittig af at det bliver ved! Det er heldigvis ikke hver eneste dag, men "bare" flere gange om ugen. Når jeg går i byen og jeg kan lugte røg tænker jeg bare "giv mig et hiv!" Hvorfor f... stopper det ikke? Jeg har IKKE lyst til at ryge igen, ikke engang én, men alligevel tænker jeg på det hele tiden? Jeg troede først det var en af de spøjse graviditets-ting, som ville gå over. Men bettemusen er altså et år nu..

Jeg tænker ikke det er noget fysisk som nikotinprdoukter kan gøre noget ved, da jeg ligesom ikke har haft det i systemet i 5 år. Jeg ved ikke hvad jeg vil, måske det bare var rart lige at råbe det ud et sted. Det er jo ikke lige sådan en ting, der er vild forståelse for

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2019

Anonym

Jeg har det fuldstændig ligesom dig, bort set fra at det ikke har været en “craving.”

Jeg stoppede for 3 år siden, da vi startede PB 3. Der er langt imellem de to første og den sidste. Jeg har aldrig røget i mine graviditeter, men er du sunshine, jeg har lyst til at ryge. Vores yngste er halvandet år.

Det er som om rygetrangen er enorm, som om den aldrig vil stoppe. Jeg har absolut ikke lyst til at ryge igen. Når jeg oplever hvordan andre lugter efter de fx har været ude at ryge, tænker jeg altid at jeg er glad for det ikke er mig, men jeg har stadig sindssygt meget lyst til at ryge. 

Jeg har ingen gode råd, jeg kender bare godt følelsen og det er død frusterende. Jeg håber altid det bliver bedre med tiden, men hey, 3 år og stadig en sygelig trang. Det er jo for sindssygt. 

Anmeld Citér

17. oktober 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har det fuldstændig ligesom dig, bort set fra at det ikke har været en “craving.”

Jeg stoppede for 3 år siden, da vi startede PB 3. Der er langt imellem de to første og den sidste. Jeg har aldrig røget i mine graviditeter, men er du sunshine, jeg har lyst til at ryge. Vores yngste er halvandet år.

Det er som om rygetrangen er enorm, som om den aldrig vil stoppe. Jeg har absolut ikke lyst til at ryge igen. Når jeg oplever hvordan andre lugter efter de fx har været ude at ryge, tænker jeg altid at jeg er glad for det ikke er mig, men jeg har stadig sindssygt meget lyst til at ryge. 

Jeg har ingen gode råd, jeg kender bare godt følelsen og det er død frusterende. Jeg håber altid det bliver bedre med tiden, men hey, 3 år og stadig en sygelig trang. Det er jo for sindssygt. 

Åh nej det var længe at have det sådan! 

Det er sjovt du siger det, for det er kun den "friske" røglugt jeg kan lide. Altså når nogen står og ryger her-og-nu. Så snart cigaretten er slukket, kan jeg ikke udstå lugten. Synes det er så klamt (og tænk at jeg engang har lugtet sådan )

Jeg kan heller ikke finde andet end ulemper ved at ryge, og jeg er rigtig glad for at jeg ikke gør det. Derfor er det så paradoksalt at jeg bare har den trang så ofte altså.. det er jævnt træls, for nu at sige det på godt jysk

Anmeld Citér

17. oktober 2019

A38

Jeg vil bare sige, at jeg havde (har) det på præcis samme måde. Især den “friske” cigaretduft. Jeg havde ikke lyst under min graviditet, men trangen er ubærlig bagefter. Nu, 16 mdr efter fødsel, må jeg indrømme at jeg har givet efter et par enkelte gange, når jeg har været ude med veninder. Lugten efterfølgende er ulidelig! Tænk at jeg røg dagligt engang.

Anyway. Vil bare sige at du ikke er alene. Har desværre ingen råd andet end at fortsætte med at være stærk :-)

Anmeld Citér

17. oktober 2019

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Jeg vil bare sige, at jeg havde (har) det på præcis samme måde. Især den “friske” cigaretduft. Jeg havde ikke lyst under min graviditet, men trangen er ubærlig bagefter. Nu, 16 mdr efter fødsel, må jeg indrømme at jeg har givet efter et par enkelte gange, når jeg har været ude med veninder. Lugten efterfølgende er ulidelig! Tænk at jeg røg dagligt engang.

Anyway. Vil bare sige at du ikke er alene. Har desværre ingen råd andet end at fortsætte med at være stærk :-)

Tak for at dele 

Jeg fortsætter stærkt (og tager i smug ekstra dybe vejtrækninger når jeg er nær nogen der ryger) er seriøst så bange for at en bliver til flere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.