Slukket køleskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
9 svar
5 synes godt om
30. september 2019

Anonym trådstarter

Jeg er ved et uheld kommet til at slukke mit køleskab ved 9:30 tiden i morges(det er på 11 grader) . Jeg lavede pasta med bacon og cocktail pølser i går, men er i tvivl om det ansvarligt og ikke farligt at spise det nu?

Samme med ris ala mande

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Jeg er ved et uheld kommet til at slukke mit køleskab ved 9:30 tiden i morges(det er på 11 grader) . Jeg lavede pasta med bacon og cocktail pølser i går, men er i tvivl om det ansvarligt og ikke farligt at spise det nu?

Samme med ris ala mande

Selve køleskabet er 11 grader? Men hvad er retten i temperatur? Altså når det kun er til hjemmet, vil jeg godt turde at varme retten op. Den skal bare op over 75 grader. 

Ris a la manden ville jeg lige dufte til og smage på, da fløde/mælkeprodukter har lettere tendens til fordærv. 

Jeg kender til alle hygiejneregler pga. mit erhverv, men jeg anvender bestemt ikke de samme derhjemme fordi de ikke er til sammenligning.

Men vi er meget forskellige og nogle er mere stringente med det end andre. 

Anmeld Citér

30. september 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Samme med ris ala mande

Kokken siger: ris ala mande ud! 

Hvis køleskabet har stået åben ud, men han tænker du godt kan. Varm det godt igennem 

Anmeld Citér

30. september 2019

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Selve køleskabet er 11 grader? Men hvad er retten i temperatur? Altså når det kun er til hjemmet, vil jeg godt turde at varme retten op. Den skal bare op over 75 grader. 

Ris a la manden ville jeg lige dufte til og smage på, da fløde/mælkeprodukter har lettere tendens til fordærv. 

Jeg kender til alle hygiejneregler pga. mit erhverv, men jeg anvender bestemt ikke de samme derhjemme fordi de ikke er til sammenligning.

Men vi er meget forskellige og nogle er mere stringente med det end andre. 

Jeg har intet til at måle retten. Ja køleskabet er 12 grader. Så ved ikke hvordan jeg skal måle det

Ris ala mande smager som den plejer synes jeg. 

Anmeld Citér

30. september 2019

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Kokken siger: ris ala mande ud! 

Hvis køleskabet har stået åben ud, men han tænker du godt kan. Varm det godt igennem 

Det har ikke stået åbent, slukket. 

Anmeld Citér

30. september 2019

AnoMor

Jeg havde bare spist det. Jeg er ikke så sart. 

Har engang spist kødsovs dagen efter der havde stået i en gryde på komfuret med låg på. Det spiste jeg også uden at blive syg på nogen måde. 

Anmeld Citér

30. september 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Jeg har intet til at måle retten. Ja køleskabet er 12 grader. Så ved ikke hvordan jeg skal måle det

Ris ala mande smager som den plejer synes jeg. 

Jeg vil ikke være bekymret og heller ikke for ris a la manden. Hvis du synes den smager og lugter fint. 

Anmeld Citér

30. september 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg havde bare spist det. Jeg er ikke så sart. 

Har engang spist kødsovs dagen efter der havde stået i en gryde på komfuret med låg på. Det spiste jeg også uden at blive syg på nogen måde. 

Det har jeg også tænkt, men min mave og resten af kroppen reagere bare så hurtigt på alt muligt, at jeg lige ville tænke en ekstra gang og så lige høre med andre.

Anmeld Citér

30. september 2019

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Jeg vil ikke være bekymret og heller ikke for ris a la manden. Hvis du synes den smager og lugter fint. 

super. tak for hjælpen.

Anmeld Citér

1. oktober 2019

Birthdaybaby

Risalamanden ville jeg holde mig langt væk fra. Ris og mælkeprodukter sammen er noget man kan få en helt vildt træls oplevelse af! (Og det smager ikke anderledes af den grund). Alt andet ville jeg ikke have de store skrupler omkring. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.