Anonym skriver:
Hej. Tak for din besked.
Jeg har godt tænkt den tanke med adgang til hans tlf, men jeg er bange for at han måske så bare ville gå ind og slette de beskeder hele tiden jeg ikke skal se.
Hvor længe siden er det? Og hvornår begyndte du at få det bedre og stole lidt på ham igen?
Det er nok omkring 5 år siden. Jeg satte mig ned og spurgte hvordan han ville have det, hvis det var mig der havde skrevet sammen med en anden mand. Den tanke kunne han slet ikke have. Og han havde ikke set at det var forkert det han gjorde. Da jeg fik ham til at se det fra mit synspunkt (altså med omvendt fortegn) så kunne han lige pludselig godt se hvor meget han havde såret mig. Så sagde jeg til ham, at jeg ville give ham en enkelt chance. Hvis jeg nogensinde fangede ham i det igen, ville jeg smide ham ud med det samme (det er min lejlighed). Han ville miste mig og han ville reelt også miste en stor del af tiden med børnene, da han jo nu ser dem hele tiden og hvis vi gik fra hinanden ville det jo ikke være hver dag. Jeg ville gøre alt for at vi begge har kontakt til ungerne dgl, men hvis vi gik fra hinanden ville det jo ikke ske. Jeg gik meget op i at sige, at han jo aldrig ville miste sine børn, men han ville ikke komme til at se dem dgl. (Og at jeg aldrig ville bruge ungerne som våben). Men realiteten er jo, at man mister noget med sine børn når man går fra hinanden. Jeg var heller ikke parat til at opgive dagligdagen med ungerne.
Der gik lang tid før jeg stolede på ham igen. Nok et års tid. Havde vi ikke haft børn, var jeg også gået fra ham. Børnene fik mig til at blive og give det en ekstra chance. Det skulle ikke gå udover dem at deres far havde været en klaphat overfor mig.
Min frygt er da også at han til hver en tid ville kunne finde på det igen, men så ved jeg at jeg nok skal klare det alligevel, for så er det jo hans valg. Han er blevet advaret om hvad der sker, hvis han gør det igen.
Anmeld
Citér