Det er så forskelligt, hvad der er bedst.
Jeg har ikke selv børn, men min kæreste har 3. Da jeg mødte ham, var børnene 11 år, og de havde en 7/7 ordning.
Kort efter vi havde lært hinanden at kende, valgte min kæreste selv at blive weekendfar. Han kunne se, at hans børn havde brug for en fast base, så han havde dem hveranden weekend.
Heldigvis boede han og ekskonen kun 10 km fra hinanden, og de havde et godt samarbejde. Hvis en af drengene gerne ville besøge sin far, så hentede vi ham bare eller også kom de med ham (ekskonen har en ny mand, som heller ikke selv har børn, og han er en rigtig god bonusfar).
Vi kunne også køre forbi et par timer en dag og sige hej, og måske hjalp min kæreste med lektierne.
De var jo så store, så efter nogle år var ordningen ikke så fast, for der var kammerater og andre ting, der begyndte at trække.
I dag er de flyttet hjemmefra, men de skal stadig guides i deres nye voksne liv - flytte, passe sin lejlighed, passe uddannelse eller arbejde, styre sin økonomi.
Vi har heldigvis et godt forhold, og kan sagtens være sammen alle sammen.
Det er ikke så længe siden, at en af "drengene" - eller de unge mænd skulle jeg måske sige - ringede. Han og en af hans brødre var hjemme hos deres mor og spurgte, om vi ikke lige kunne komem forbi og få formiddagskaffe.
Man kender sine børn bedst. To af min kærestes havde ADHD - dog ikke i svær grad, men det var bedst for dem ikke at flytte hver uge. Og det er én af de ting, jeg så godt kan lide ved min kæreste. At han satte børnenes behov først.