alene hjemme, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2019

Anonym trådstarter

vi kom til at snakke om hvornår børn kan være alene hjemme, og hvor længe.

Jeg har før været nede med vasketøj og ladet et eller flere af vores børn været alene i lejligheden imens (5-15 min. ad gangen) fra den mindste var 3 år.

I dag var vores 5½ årige så hjemme med feber og jeg skulle handle, men ventede til min mand var kommet hjem da jeg ikke mente hun skulle være alene så længe (30-45 min.)

Her til aften kom vi så til at snakke om det her til aften, og han mente at vores børn er gamle nok til at være alene imens - hvis de er raske. De er 5½ til 11 år gamle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2019

MoarMoar

Vores dreng på 8 år og kan godt være alene hjemme i en lille time. 

Anmeld Citér

25. september 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

vi kom til at snakke om hvornår børn kan være alene hjemme, og hvor længe.

Jeg har før været nede med vasketøj og ladet et eller flere af vores børn været alene i lejligheden imens (5-15 min. ad gangen) fra den mindste var 3 år.

I dag var vores 5½ årige så hjemme med feber og jeg skulle handle, men ventede til min mand var kommet hjem da jeg ikke mente hun skulle være alene så længe (30-45 min.)

Her til aften kom vi så til at snakke om det her til aften, og han mente at vores børn er gamle nok til at være alene imens - hvis de er raske. De er 5½ til 11 år gamle.

Min datter er 5, og kan godt være alene 15-20 minutter mens jeg lige henter et par småting i lidl. Jeg er dog ikke tryg ved at lade hende være alene længere end det. Hun kunne nok godt klare det, så det handler mest om hvad jeg er tryg ved. 

Men altså hvis hun havde en ældre søskende der også var hjemme ville jeg fint kunne være væk længere end 20 minutter.

Dog bor vi sådan at jeg kan bestille dagligvarer om formiddagen, og få dem leveret samme eftermiddag/aften, så det er yderst sjældent nødvendigt at lade hende være alene hjemme.

Anmeld Citér

25. september 2019

Christabelle

Min datter på knap 6 er indimellem alene mens jeg lige hurtigt handler. Bor lige ved siden af en Lidl, så det tager max 15 min. Hun vil så gerne, så nogen gange får hun lov. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Min datter på knap 6 er indimellem alene mens jeg lige hurtigt handler. Bor lige ved siden af en Lidl, så det tager max 15 min. Hun vil så gerne, så nogen gange får hun lov. 

der hvor vi boede før lå der en Brugs i stueetagen, så der lod jeg også ofte børnene være alene når jeg bare lige skulle have en enkelt ting eller to, men nu har vi ca. 1 km til indkøb, så det tager jo lidt længere 

Anmeld Citér

25. september 2019

Christabelle

Anonym skriver:

der hvor vi boede før lå der en Brugs i stueetagen, så der lod jeg også ofte børnene være alene når jeg bare lige skulle have en enkelt ting eller to, men nu har vi ca. 1 km til indkøb, så det tager jo lidt længere 

Ja, det ville jeg heller ikke gøre så 

Anmeld Citér

25. september 2019

Missyou

Jeg synes bestemt ikke en 5 årig er stor nok til at stå med så stort et ansvar at være alene hjemme, og jeg er helt sikker på, at sker der noget så får i kommunen på nakken fordi i lod barnet være alene i den alder. 

Her taler jeg om at tage ud og handle osv. At gå ned med vasketøj er noget andet. 

Mine er 3 1/2 og 5 og må selvfølgelig ikke være alene. 

Jeg tænker som minimum 7 år, men kun i meget kort tid, og kun hvis barnet har en mobil og kan komme i kontakt med en forælder- som kan være hjemme indenfor meget kort tid. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har 5km til indkøb, min søn på snart 8 år gider ofte ikke med ind og handle eller hente pizza fx, så er han hjemme de der 20-30 min det tager alt efter hvad der skal hentes.

Anmeld Citér

25. september 2019

Janet1989

Hvis det store barn var hjemme, så ville jeg være tryg ved at de var alene en time eller to - HØJEST. Me. Den mindste alene? Hmm jeg ville ikke føle mig tryg ved det ... kommer vel også an på hvor selvstændigt barnet er 

Anmeld Citér

25. september 2019

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg tror som minimum, at jeg ville have, at barnet havde adgang til en telefon og kunne finde ud af at bruge den til at ringe udvalgte numre op - uanset hvad alderen så er!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.