Jeg skal til eksamen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

243 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. oktober 2009

starsofheaven

hejsa derude.. nå jeg skal til eksamen i morgen og sidder her og kan ik rigtig kommer videre nogle der har nogle forslag? jeg skal fortællle om ældres selvværd...? håber på lidt hjælp!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

MissSophie

Nu ved jeg ikke, hvad du læser til præcist, men jeg tænker noget med, at man skal passe på ikke at tage selvværdet fra dem. Selvom de er demente f.eks. De har jo også øjeblikke, hvor de er klare i hovedet. Og så tænker jeg noget med at lade dem gøre de ting de kan selv, selv. F.eks. kan det godt være at det tager lang tid for dem at knappe blusen eller børste tænderne, men deres selvværd får det meget bedre af det. Og så noget med at man ikke se "vi" til dem. F.eks. nu skal vi spise, eller nu skal vi vaskes..

Det var jeg, hvad jeg kunne kunne komme i tanke om på stående fod

Anmeld

21. oktober 2009

MissSophie

Kom lige i tanke om noget mere. At man huske på at de er VOKSNE mennesker. Det kan godt være at de ikke altid opfører sig sådan pga. psykiske lidelser. Men at man prøver at snakke med dem og lytte til dem når de deler ud af den livserfaring de har. Det tror jeg gavner deres selvværd.

Anmeld

21. oktober 2009

starsofheaven

MissSophie skriver:

Kom lige i tanke om noget mere. At man huske på at de er VOKSNE mennesker. Det kan godt være at de ikke altid opfører sig sådan pga. psykiske lidelser. Men at man prøver at snakke med dem og lytte til dem når de deler ud af den livserfaring de har. Det tror jeg gavner deres selvværd.

nå ja jeg læser til social og sundhedshjælper Men skal op i et billede.. og det er bare generelt med selvværd for ældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.