Stukket af en hveps.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
6 svar
1 synes godt om
23. september 2019

AnoMor

Jeg er idag blevet stukket af en hveps på pegefingeren. Har aldrig prøvet det før. 

Min ringer har antaget dobbeltstørrelse på 10 minutter og det trækker/gør ondt helt ned i håndleddet. Og brænder og dunker  

Er det normalt? 

Min læge har ikk åben for telefonerne mere idag 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det du beskriver, lyder fuldstændig som de gange jeg er blevet stukket af en hveps. 

Jeg har altid sådan en anti stik/kløe/mygge/hvepse gel i tasken, som jeg smørre på med det samme, og det tager ret hurtig, den der brændende fornemmelse.

Den jeg bruger er købt i rema. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. september 2019

AnoMor

StineW79 skriver:

Det du beskriver, lyder fuldstændig som de gange jeg er blevet stukket af en hveps. 

Jeg har altid sådan en anti stik/kløe/mygge/hvepse gel i tasken, som jeg smørre på med det samme, og det tager ret hurtig, den der brændende fornemmelse.

Den jeg bruger er købt i rema. Vh Stine 

Okay. Er god for det er normalt. Nu er det ved at være er par timer siden. Har taget en antihistamin og haft is på. Men den er stadig lige hævet og gør stadig mega ondt. På den der brændende og dunkende måde 

Anmeld Citér

23. september 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Det er normalt det er hævet, gør ondt og kløer og flere timer. Det kan sagtens klø og været hævet i nogle dage. Hvis du vil kan du tage en anti-histamin tablet for at tage det værste.

Lægen skal kun kontaktes hvis det bliver voldsomt stort eller man får vejrtræksningsbesvær. Altså at an går i chok

Anmeld Citér

23. september 2019

Mullemee

AnoMor skriver:

Okay. Er god for det er normalt. Nu er det ved at være er par timer siden. Har taget en antihistamin og haft is på. Men den er stadig lige hævet og gør stadig mega ondt. På den der brændende og dunkende måde 

Hvis det bliver ved med at være rødt og dunke og bliver værre, skal du tage til lægen. Jeg ryger på penicillin, når jeg bliver stukket, fordi det bare bliver værre og værre og ikke går væk af sig selv. 

Anmeld Citér

23. september 2019

B&J

Det er helt alm. 

jeg har altid allergi venlig på mig fordi jeg bliver 10-20 gange dobbelt så stor jeg kan slet ikke tåle det men det er aldrig sjov  

Anmeld Citér

23. september 2019

AnoMor

Tak for jeres svar. Den bliver lige samlet her  

har taget en antihistamin og hævelsen er begyndt at aftage sig igen nu. Den gør også stadig ondt. Men er ikke rød. Så jeg er helt rolig og håber bare det går hurtigt over igen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.