Fertilitet hos mænd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

261 visninger
1 svar
1 synes godt om
22. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej kære babybrugere  

Er der nogen her der ved en masse om fertilitet ift mænds alder? 

Man snakker jo meget om det her med at hos kvinder "tikker uret" fordi vi har en overgangsalder der rammer en dag og vores ægreserve bliver mindre og mindre med alderen.. samtidig stiger chancen for kromosomfejl jo ældre vi er..

Men hvad med mændene? Hvor meget spiller deres rolle egentlig ind, både ift syge fostre, men også chancen for graviditet i det hele taget? 

Sagen er den, at jeg er 29 og min kæreste snart er 40. Vi taler om måske at få et fælles barn om nogen år - altså når han har passeret 40. Men jeg gad godt vide om vi bør tænke mere over hans alder?? Jeg ved ikke rigtig noget om fertilitet hos mænd. 

Håber der sidder nogen og ved en hel masse  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mor11 skriver:

Hej kære babybrugere  

Er der nogen her der ved en masse om fertilitet ift mænds alder? 

Man snakker jo meget om det her med at hos kvinder "tikker uret" fordi vi har en overgangsalder der rammer en dag og vores ægreserve bliver mindre og mindre med alderen.. samtidig stiger chancen for kromosomfejl jo ældre vi er..

Men hvad med mændene? Hvor meget spiller deres rolle egentlig ind, både ift syge fostre, men også chancen for graviditet i det hele taget? 

Sagen er den, at jeg er 29 og min kæreste snart er 40. Vi taler om måske at få et fælles barn om nogen år - altså når han har passeret 40. Men jeg gad godt vide om vi bør tænke mere over hans alder?? Jeg ved ikke rigtig noget om fertilitet hos mænd. 

Håber der sidder nogen og ved en hel masse  

En lyn hurtig google søgning viste bl.a. dette resultat. 

Ja mandens alder spiller ind ifht fertilitet. Sædkvaliteten daler, det tager (gennemsnitligt) længere tid for ham at gøre sin partner gravid, og der er øget risiko for autisme hos barnet, eller abort i løbet af graviditeten når far er over 40-45 år.

https://www.regionsjaelland.dk/sundhed/geo/koegesygehus/afdelinger/fertilitet/gode-raad-som-mand/Sider/mandens-alder.aspx

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.