Åbent forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.318 visninger
3 svar
5 synes godt om
21. september 2019

Anonym trådstarter

Hej, jeg og min mand er begge meget seksuelle væsener. Vi har været sammen i godt og vel 5år.  Gift nu. Vi har et barn sammen, og vi er begge i midten af 20'erne.

Sagen er den, at vi har talt om at åbne forholdet op, så at det er tilladt at have sex med andre. Vi har begge enormt meget lyst generelt, og forskellige behov, som vi ikke føler kan dækkes af at vi skal nøjes med at være monogame. Vi er indforstået med, at det kun er på den fysiske og seksuelle plan, og at vi ikke er på udkig efter andre kærester.

Er der nogle ting som vi skal vide? Nogle der har erfaring med åbne forhold /ægteskab, som de har lyst til at dele ud af? Tak Jeg er lidt bange for, at det ikke er smart, når vi jo har et barn. Og kan ikke lige se om det er det smarteste. Vil jo 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Hej, jeg og min mand er begge meget seksuelle væsener. Vi har været sammen i godt og vel 5år.  Gift nu. Vi har et barn sammen, og vi er begge i midten af 20'erne.

Sagen er den, at vi har talt om at åbne forholdet op, så at det er tilladt at have sex med andre. Vi har begge enormt meget lyst generelt, og forskellige behov, som vi ikke føler kan dækkes af at vi skal nøjes med at være monogame. Vi er indforstået med, at det kun er på den fysiske og seksuelle plan, og at vi ikke er på udkig efter andre kærester.

Er der nogle ting som vi skal vide? Nogle der har erfaring med åbne forhold /ægteskab, som de har lyst til at dele ud af? Tak Jeg er lidt bange for, at det ikke er smart, når vi jo har et barn. Og kan ikke lige se om det er det smarteste. Vil jo 

Jeg har ikke selv haft et åbent forhold. Men har en god ven som har været været sammen med sin kone i godtnok vel 20 år. De har 2 børn sammen. 

De har reglen der siger at det aldrig foregår i eget hjem. Altså man tager ud til andre og først når børnene sover og er tilbage inden morgenen. 

Altid gummi ellers er der no go. 

Fortæller hinanden hvem og hvor de befinder sig. 

Og Så spørger man ikke ind til hinandens møder med mindre man kan tåle at høre sandheden. Altså ingen jalousi overhovedet. 

Anmeld Citér

21. september 2019

Hønepigen

Jeg vil sige at det kan fungere. Men for mange er det altså ret svært at holde Det til sex og ikke lade sig følelsesmæssigt rive med. Specielt hvis det er den samme man ser flere gange. 

Jeg ville til en hver tid foretrække at gå i en swinger klub sammen og “prøve” andre end at tage hjem på en date hos en anden. Men folk er forskellige.

Jeg tror ikke ag der er mange ægteskaber der kan holde til at være åbne år efter år. 

Anmeld Citér

21. september 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har lidt erfaring - dog var det kun mig, der havde ønsket om en anden, netop grundet behov for en særlig type sex. Det gik ikke så godt - min mand viste sig, til sin egen store fortrydelse og forbavselse, at være langt mere jaloux, end han troede. Og samtidig ville han så frygteligt gerne kunne lade mig leve det ud, så han var i voldsom konflikt med sig selv. Ydermere spillede jeg ikke med helt åbne kort - jeg troede selv, at jeg bare ville skåne ham, men det var helt klart den manglende ærlighed fra min side, der ødelagde mest. 

Vi havde været sammen i RIGTIGT mange år, da det stod på, og vi var ret overbeviste om, at vi godt ville kunne finde ud af det - men det var kun i teorien. På den positive side, så kom vi styrket ud af det sammen, og det ruskede faktisk op i vores forhold, så vi siden har sat endnu større pris på hinanden og husket at værne om dét, vi har. Det var bare en høj pris, særligt min mand betalte, og det, han gik igennem, ville jeg aldrig have budt ham, hvis jeg havde vidst det forinden. 

For nogle lykkes det jo, og to erfaringer har jeg i hvert fald gjort mig: Ærlighed er alfa og omega. Og dertil skal man være parat til at slå bremserne i straks, hvis det ikke går så let. Det sidste kan være svært, når man SÅ gerne vil “det andet” og let bliver lidt blind for, at nu er det for svært og har for mange omkostninger for partneren. Og jeg var endda slet ikke forelsket i den anden - hvilket jeg heller ikke tror, man altid helt selv er herre over. Havde jeg fået stærke følelser for ham, ved jeg sgu ikke, hvor vi var endt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.