Dårlig samvittighed pga. sygemelding (stresset)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

286 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2019

Anonym trådstarter

Kære piger, 

Jeg står i den trælse situation at jeg er blevet sygemeldt pga. Stres. Jeg har været stresset i over et halvt år og har allerede til haft et sammenbrud foran chefen (pinligt!). Han har forsøgt at være åben overfor mig og spurgt hvordan han kan hjælpe. Jeg har så fundet ud af at jeg er virkelig dårlig til at indrømme at jeg er stresset og bede om hjælp. 

Derudover har jeg en kæmpe ansvarsfølelse, som gør at jeg nu føler at jeg svigter min chef fordi han nu skal klare sig selv i et par uger. Der er ingen der bare lige kan erstatte mig som sådan,da jeg sidder med de opgaver selv. 

Min chef er rigtig sød og forstående og har sagt at jeg skal passe på mig selv og komme ovenpå igen. 

Hvordan slipper jeg af med den her skyldfølelse? Havde jeg bare reageret ved mit første sammenbrud så var jeg aldrig kommet så langt. Men igen, det er mig, der ikke ønsker at svigte ham... Og nu er det gået ud over mig selv. 

Også den her gang kom jeg til lægen fordi jeg nærmest blev tvunget af min familie. Min læge var slet ikke i tvivl om at jeg skulle sygemeldes, da hun så mig. 

Jeg føler mig som en kæmpe fiasko... Hvordan skal jeg nogensinde kunne gå tilbage til min arbejdsplads og mine kollega uden at være flov??? 

Nogen erfaringer måske?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2019

Skouboe

Min erfaring er at stress ikke bare går væk med en sygemelding, det kræver også behandling, fx hos en psykolog eller en stresscoach.

Anmeld Citér

12. september 2019

Tommelise

Jeg har selv slæbt mig på arbejde, selv om jeg havde en voldsom depression. Jeg kunne ikke fungere - bl.a. kom jeg nogle gange først kl. 09.30 selv om jeg egentlig skulle møde kl. 8.00. Og sad nogle gange ude på toilettet og tudede. Men jeg slæbte mig afsted.

Det var ikke nødvendigvis klogt, at jeg ikke sygemeldte mig.

Du har en forstående chef, som siger, at du skal passe på dig selv. Tro på, at han/hun mener det.

Jeg er enig i, at en sygemelding ikke er nok - din stress skal behandles. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.