Skeleoperation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. september 2019

Maya19860

Kære alle mødre 

min datter skal opereres i hendes ene øje få dage inden hun fylder 6 år. Selvom jeg har snakket med eksperter og læger. En læge sagde jeg vil fortryde det hvis jeg ikke fik hende opereret da hun vil blive glad for det i fremtiden. Han sagde også det hjælper på at hun kan vurdere afstand i skolen 

Til dagligt skeler hun Meat når hun er træt men man kan se det også når hun kigger på en bestemt måde. Men hvorfor har jeg så dårlig mavefornemmelse over operationen. 

Er der andre der har været igennem det og kan fortælle lidt 

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85
Maya19860 skriver:

Kære alle mødre 

min datter skal opereres i hendes ene øje få dage inden hun fylder 6 år. Selvom jeg har snakket med eksperter og læger. En læge sagde jeg vil fortryde det hvis jeg ikke fik hende opereret da hun vil blive glad for det i fremtiden. Han sagde også det hjælper på at hun kan vurdere afstand i skolen 

Til dagligt skeler hun Meat når hun er træt men man kan se det også når hun kigger på en bestemt måde. Men hvorfor har jeg så dårlig mavefornemmelse over operationen. 

på forhånd tak

Jeg er selv opereret for skelen som 5 årig. Det er den bedste beslutning mine forældre nogensinde har taget for mig. Du kan overhoved ikke se at jeg skeler. Jeg kan ikke bedømme afstande særlig godt, da jeg ikke har samsyn, men det påvirker mig ikke i hverdagen. Skele operationen er en kosmetisk operation, men som sagt det bedste mine forældre gjorde. Folk der ikke kender mig kan slet ikke forstå at jeg reelt er skeløjet. (Det er jeg jo stadig, da du ikke kan helbrede det, men det er så lidt så folk lægger ikke mærke til det og kan ikke se det på mig med det blotte øje, medmindre de er faguddannet). 

Du er velkommen til at skrive og spørge om mere. Jeg kan ikke huske noget fra selve operationen, eller hospitalet andet end at min far kom med en tegneblok fra fætter br. Jeg går ud fra at man nu om stunder kommer hjem samme dag, men det ved jeg ikke. Er bare et gæt. 

Anmeld Citér

9. september 2019

Maya19860

Fie85 skriver:

Jeg er selv opereret for skelen som 5 årig. Det er den bedste beslutning mine forældre nogensinde har taget for mig. Du kan overhoved ikke se at jeg skeler. Jeg kan ikke bedømme afstande særlig godt, da jeg ikke har samsyn, men det påvirker mig ikke i hverdagen. Skele operationen er en kosmetisk operation, men som sagt det bedste mine forældre gjorde. Folk der ikke kender mig kan slet ikke forstå at jeg reelt er skeløjet. (Det er jeg jo stadig, da du ikke kan helbrede det, men det er så lidt så folk lægger ikke mærke til det og kan ikke se det på mig med det blotte øje, medmindre de er faguddannet). 

Du er velkommen til at skrive og spørge om mere. Jeg kan ikke huske noget fra selve operationen, eller hospitalet andet end at min far kom med en tegneblok fra fætter br. Jeg går ud fra at man nu om stunder kommer hjem samme dag, men det ved jeg ikke. Er bare et gæt. 

Dejligt, tak for svaret ���� Håber virkelig det hele går okay og hun bliver glad for det senere hen. 

Anmeld Citér

9. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min kæreste fik det gjort da han var 25. Han ville have ønsket det var blevet gjort da han var barn han har i mange år som stor teenager og i starten af 20'erne måtte kæmpe for at blive "hørt og respekteret", især igennem hans uddannelsesforløb. Folk troede simpelthen han var mindre begavet fordi han så lidt skæv ud.  

Anmeld Citér

9. september 2019

Guldbei

Maya19860 skriver:

Kære alle mødre 

på forhånd tak

Jeg blev opereret som 1-årig og igen som 23-årig pga skelen. Jeg har intet samsyn og bruger kun det ene til at se, det andet er doven. 2. operation var kun kosmetisk, da mit øje begyndt at dreje den anden vej og man havde derfor en formodning om, at jeg dengang fik det rettet det for meget op. Men også pga min alder, der sker meget med en fra 1 år og op til 23 år.

Men begge operationer har betyder så meget! Men kan se at mit øje begynder at drille lidt igen(3 år efter 2. operation). Men jeg regner heller ikke med et 100% lige øje, det er bare en del af mig.

Anmeld Citér

9. september 2019

Liland

Profilbillede for Liland
Maya19860 skriver:

Kære alle mødre 

på forhånd tak

Jeg blev opereret for skelen da jeg var 4 (31 år siden)

Det er det bedste der nogensinde er gjort for mig.

eneste minus er at jeg havde/har en bygningsfejl, som aldrig blev opdaget og derfro blev det dårlige øje aldrig trænet ordentligt op.

Det betyder at jeg i dag ikke har noget samsyn (de gammeldags 3D briller kan jeg ikke bruge, da mine øjne ikke kan sammensætte de to billeder) og jeg har svært ved at afstandsbedømme, hvilket ingen betydning har i min hverdag.

Det eneste jeg mærker til min skelen er når jeg er træt, så bliver mit øje "doven" og skeler en smule, men det er en del af mig, sådan er det bare

Anmeld Citér

10. september 2019

Maya19860

Mor11 skriver:

Min kæreste fik det gjort da han var 25. Han ville have ønsket det var blevet gjort da han var barn han har i mange år som stor teenager og i starten af 20'erne måtte kæmpe for at blive "hørt og respekteret", især igennem hans uddannelsesforløb. Folk troede simpelthen han var mindre begavet fordi han så lidt skæv ud.  

Det gør mig ondt at verden er sådan ... men glad for din kæreste er glad for det og har det godt. Tak fordi du delte det med mig

Anmeld Citér

10. september 2019

Maya19860

Liland skriver:

Jeg blev opereret for skelen da jeg var 4 (31 år siden)

Det er det bedste der nogensinde er gjort for mig.

eneste minus er at jeg havde/har en bygningsfejl, som aldrig blev opdaget og derfro blev det dårlige øje aldrig trænet ordentligt op.

Det betyder at jeg i dag ikke har noget samsyn (de gammeldags 3D briller kan jeg ikke bruge, da mine øjne ikke kan sammensætte de to billeder) og jeg har svært ved at afstandsbedømme, hvilket ingen betydning har i min hverdag.

Det eneste jeg mærker til min skelen er når jeg er træt, så bliver mit øje "doven" og skeler en smule, men det er en del af mig, sådan er det bare

Tak for at berolige mig med alle jeres gode erfaringer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.