Anonym skriver:
Tusinde tak for dit svar - helt fantastisk. Og kan så meget sætte mig ind i dine tanker. Tror måske også min mand trænger til et pusterum fra alt min pladder 
Hvis han har sagt, at han ikke vil have flere børn, så mener han det sandsynligvis.
Du kan jo prøve at spørge ham, om han tror, der kunne være en åbning, hvis I lader emnet ligge i et meget langt stykke tid.
Men spørgsmålet er, om det er særlig rart eller sundt for dig at være i det limbo "skal - skal ikke"
Dine følelser og dit ønske om et barn mere er lige så "rigtige" som hans - det er ikke forkert.
Men grunden til, at mange - incl. mig - mener, at det er den, der ikke vil have flere børn, der har det sidste "ord" er, at et barn, som er der, kræver mere end et barn, der ikke er der.
Hvad nu hvis I fik et barn mere, og det viste sig, at det ikke endte lykkeligt, fordi det måske endte med at ødelægge jeres familie?
Eller hvis I blev sammen, men overskuddet til tre børn, var for lille, og det dermed gik ud over dem alle ?
Jeg ville - som Line - arbejde med den sorg - eller hvad man skal kalde det - som det er ikke at få det/de barn, man ønsker sig.
For livet er nu engang sådan, at vi ikke altid opnår det, vi oprindeligt havde tænkt os.
Jeg har aldrig fået børn - for jeg mødte ikke den rigtige mand i tide.
På et tidspunkt valgte jeg at give slip på drømme, og i stedet prøve at finde de fordele der er ved ikke at få børn - og på at finde ud af, hvad man ellers kan fylde sit liv med, så man får et godt liv uden børn.
Jeg elsker mine niecer og nevøer, og min nuværende kæreste har tre - nu voksne - børn.
Hvis det bliver rigtig svært for dig, så kunne det være en god idé at tale med en terapeut.