Vacciner - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
8 svar
3 synes godt om
27. august 2019

AnoMor

Min søn er næsten lige fyldt 4 år og skal derfor have sin MFR2 vaccine. Men hvor længe efter må han få den? 

Grunden til jeg spørger er at den jo kan have bivirkninger i form af sygdom dagen efter. Og har ikk mulighed for at tage en “bevidst” barn syg dag i denne uge. Og næste uge er han hos sin far som ikke mener at det er hans ansvar da vores søn har læge hos mig (han er lidt mærkelig engang i mellem). Men kan jeg godt vente til om 14 dage, altså 1 måned efter han er fyldt 4 år eller har den så ikk ligeså god virkning? 

Har ik rigtig forstand på det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kan du sagtens  

Anmeld Citér

27. august 2019

AnoMor

Mor11 skriver:

Det kan du sagtens  

Super. Så vaccinerer jeg ham der. Tak for svar 

Anmeld Citér

27. august 2019

Lje

Super. Så vaccinerer jeg ham der. Tak for svar 

Sagtens. Man skal tilstræbe at ramme vaccinationspunkterne men 14 dage bør ikke gøre en forskel. Vi valgte at skyde 4 års vaccinationen med 4 uger, da eventuel sygdom så passede med sommerferien.

Husk det går cirka 10 dage til eventuel reaktion på vaccination rammer. Det er ikke givet, at de bliver syge. For at optimere dine odds kan du jo planlægge med en vaccination fx en onsdag. Hvis det så "rammer", er det weekenden ugen efter. 

Vh.

Anmeld Citér

27. august 2019

Babilooo

Sagtens.. jeg tro min søn fik den nogle måneder før. Og min anden søn fik den en måned efter 4 års alderen. 

Anmeld Citér

27. august 2019

Christabelle

Det kan du sagtens, men vær opmærksom på at der kan gå op til 14 dage før reaktionen kommer, ved MFR-vaccinen. 

Anmeld Citér

27. august 2019

AnoMor

Tak for jeres svar. 

Troede reaktionen kom dagen efter hvis der kom nogen. Der var ingen reaktion. På 1’eren så vidt jeg husker. Så vidste ikk der kunne få så lang tid. 

Må se om jeg kan planlægge det nogenlunde til evt reaktion så. 

Endnu engang tak 

Anmeld Citér

28. august 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Uden problemer 

Min store søn er fra december og lægen har aldrig tid det slut december så alle min drengs vacciner og børneundersøgelser har altid ligget i januar��

Ved MFR vaccinen kommer symptomerne, hvis der er nogle, altid 10-14 dage efter vaccinen. 

Anmeld Citér

28. august 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Ja det kan du. Min blev ikke syg eller noget da hun fik den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.