Både min første og anden (december 2016 og september 2018) fik kun overgangskost i en kort periode, så det er nok mit bedste råd ikke at forberede for meget
Morgenmad: havregrød, boghvedegrød og øllebrød. I begyndelsen blendede jeg grøden let eller passerede øllebrød gennem en sigte. Laver altid grød til 3-4 dage af gangen og bare luner i microen. Har tilsat smør / olie, og tilsætter bare lidt mm(e) ved servering (indtil de er 6-7-8 mdr). Det er klart lettere med erstatning, hvis man alligevel har det i huset.
Frokost: her har jeg givet opblødt rugbrød, en form for kold øllebrød. Dertil fx æg, leverpostej, makrel i tomat, torskerogn eller andet blød pålæg + godt kogte grøntsager eller fx klatkager af grødrester, så de har vænnet sig til at få noget i hånden også.
Aftensmad: mos af fx ærter, blomkål, græskar eller søde kartofler. Det bliver automatisk blødt, sødt og lindt. Jeg har frosset i nogle små bøtter fra Brugsen, de kom i et net med 6-8 styk i til 10-20 kr. Har aldrig blandet smagene, men gerne tilsat fx krydderurter eller hvidløg.
Og ret hurtigt har de fået vores mad sammen med, evt let blendet med stavblender eller most med gaffel. Der er lige en periode hvor pasta og grøntsager skal koges lidt mere end hvad vi bryder os om, men fra 9 mdr har de spist 100% som os.
Anmeld
Citér