Ikke flere børn - prævention?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med tredje og formentlig sidste barn. Mine tanker er begyndt at cirkulere omkring, hvilken prævention vi skal bruge efterfølgende. 

Jeg må ikke få prævention med hormoner i, da jeg har haft en blodprop. Vi synes begge to, at det er lidt for endegyldigt at blive steriliseret lige efter fødslen. Der skal vi have lidt mere ro på først, før vi vil overveje det. 

Har I forslag til en god og sikker!!! præventionsform, man kan bruge i mange år?

Jeg er 32 år, så det er jo en del år endnu, hvor jeg kan blive gravid.

Hvad har I valgt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er gravid med tredje og formentlig sidste barn. Mine tanker er begyndt at cirkulere omkring, hvilken prævention vi skal bruge efterfølgende. 

Jeg må ikke få prævention med hormoner i, da jeg har haft en blodprop. Vi synes begge to, at det er lidt for endegyldigt at blive steriliseret lige efter fødslen. Der skal vi have lidt mere ro på først, før vi vil overveje det. 

Har I forslag til en god og sikker!!! præventionsform, man kan bruge i mange år?

Jeg er 32 år, så det er jo en del år endnu, hvor jeg kan blive gravid.

Hvad har I valgt?

Min mand har selv valgt, at han vil klippes. Jeg var først imod. Men han fryser noget sæd ned - just in case. 

Jeg kan heller være på hormoner. Er blevet gravid på både p-piller og hormonspiral af flere omgange. Og et barn er undfanget på kondom. 

Min mand mener, det er hans tur nu. :-) 

Anmeld Citér

26. august 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min mand er også steriliseret - de KAB jo syes sammen igen. Men det skal jo helst være fordi man ikke vil have flere børn, at man gør det 

Anmeld Citér

26. august 2019

MT_2011

Der er vel nærmest kun kobberspiral eller kondom , kender ikke til flere hvor der ikke er hormoner i

Anmeld Citér

26. august 2019

Tommelise

Jeg har aldrig haft en kobberspiral og jeg ved, at mange får problemer med blødning.

Men der er ingen hormoner i, så måske er det et forsøg værd.

Jeg synes bestemt ikke, hverken du eller din mand skal lade sig sterilisere, hvis I ikke er sikre og føler, at det er for endegyldigt.

Og ellers er der jo kondomet.

Anmeld Citér

26. august 2019

Anonym

Selvom jeg har relativt kraftige blødninger, har jeg været meget glad for kobberspiralen 

Anmeld Citér

27. august 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Har gode erfaringer med kobberspiral. 

Er man meget fertil kan man jo samtidig med spiral undgå at have sex under ægløsning - så er man rimelig dækket ind. 

Anmeld Citér

31. august 2019

Anonym

Tja, kan kun anbefale at få snittet

Anmeld Citér

31. august 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Kobberspiral, kondom, femidom, pessar med sæddræbende creme (caya pessar skal der ikke tages mål til) evt i kombination, hvis I er meget fertile

Anmeld Citér

31. august 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Tja, kan kun anbefale at få snittet

Så skal man jo være helt sikker på, at man ikke vil have flere børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.