Næseblod.? Inkl billede.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.301 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym da det omhandler min datter. 

Min datter har her over den seneste uge blødt en del fra næsen. Alene idag har hun blødt 7!! gange. Og det kommer bare. Hun sad og så tv en del af gangene, helt rolig og afslappet og bum så bløder det bare. 

Før i tiden når hun har haft næseblod har det været helt tyndt blod der løber fint. Idag er blodet så tykt at det ikke kunne falde af en ske. 

Jeg tænkte jeg lige ville søge lidt omkring noget info, det kunne jo være hun skulle have brændt nogle kar i næsen. Det har jeg hørt engang at næselægerne gør. Nå, men jeg blev da mere bekymret end oplyst, for pludselig stod der ord som blodkræft (leukæmi) og så stod jeg af. 

Er det normalt blod er så tykt? Hvad havde i gjort, kontaktet ØNH lægen eller noget helt andet? 

Jeg vedhæfter et billede af hvordan det så ud den ene af gangene idag. Forresten er min datter 8 år hvis det skulle have noget at sige 

Tak på forhånd. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Min datter har her over den seneste uge blødt en del fra næsen. Alene idag har hun blødt 7!! gange. Og det kommer bare. Hun sad og så tv en del af gangene, helt rolig og afslappet og bum så bløder det bare. 

Før i tiden når hun har haft næseblod har det været helt tyndt blod der løber fint. Idag er blodet så tykt at det ikke kunne falde af en ske. 

Jeg tænkte jeg lige ville søge lidt omkring noget info, det kunne jo være hun skulle have brændt nogle kar i næsen. Det har jeg hørt engang at næselægerne gør. Nå, men jeg blev da mere bekymret end oplyst, for pludselig stod der ord som blodkræft (leukæmi) og så stod jeg af. 

Er det normalt blod er så tykt? Hvad havde i gjort, kontaktet ØNH lægen eller noget helt andet? 

Jeg vedhæfter et billede af hvordan det så ud den ene af gangene idag. Forresten er min datter 8 år hvis det skulle have noget at sige 

Tak på forhånd. 

Jeg kan desværre ikke sige så meget i forhold til blodets tykkelse, men tænker det måske er blandet med lidt snot?

Mht. Blødningen, så har min storebror også været enormt meget plaget af næseblod. Specielt når det har været varmt. Han er som regel blevet bedt om at sutte isterninger eller en sodavands is, også har han fået brændt blodkarrene en del gange efter hånden. Der er bare nogen der er mere følsomme end andre, men jeg ville nok kontakte ønh-læge imorgen og tjekke op på hvad de tænker :-)

Anmeld Citér

25. august 2019

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Tak på forhånd. 

Jeg fik også tit blodnæse da jeg var barn. Når det var tykt var det som regel blevet blandet med snot, og derfor ikke rigtigt størknet i næsen. Det kunne godt komme ud senere på dagen. 

Ps. Det hjalp rigtig meget på mig at blive brændt i næsen. 

Anmeld Citér

25. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan desværre ikke sige så meget i forhold til blodets tykkelse, men tænker det måske er blandet med lidt snot?

Mht. Blødningen, så har min storebror også været enormt meget plaget af næseblod. Specielt når det har været varmt. Han er som regel blevet bedt om at sutte isterninger eller en sodavands is, også har han fået brændt blodkarrene en del gange efter hånden. Der er bare nogen der er mere følsomme end andre, men jeg ville nok kontakte ønh-læge imorgen og tjekke op på hvad de tænker :-)

Hjalp det din bror at få brændt kar i næsen? 

Normalvis ville jeg altså aldrig være bekymret over list næseblod, men SÅ meget og når blodet er så enormt tykt så blev jeg altså lidt bekymret.

Anmeld Citér

25. august 2019

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Jeg fik også tit blodnæse da jeg var barn. Når det var tykt var det som regel blevet blandet med snot, og derfor ikke rigtigt størknet i næsen. Det kunne godt komme ud senere på dagen. 

Ps. Det hjalp rigtig meget på mig at blive brændt i næsen. 

Vil det så være så tykt som på billedet hele dagen såfremt der er snot i eller? Jeg tænker bare, hvor meget snot har hun lige haha 

Anmeld Citér

25. august 2019

Anonym

Er sygeplejerske og har haft mange patienter med næseblod (epistaxis). Jeg synes det ligner blod som blot er på vej til at størkne lidt. Men med alle de gange hun har haft næseblod ville jeg klart kontakte en ØNH læge som enten kan få det til at stoppe ved hjælp af vat med karsammentrækkende middel, ætsning eller brænding.

Anmeld Citér

25. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er sygeplejerske og har haft mange patienter med næseblod (epistaxis). Jeg synes det ligner blod som blot er på vej til at størkne lidt. Men med alle de gange hun har haft næseblod ville jeg klart kontakte en ØNH læge som enten kan få det til at stoppe ved hjælp af vat med karsammentrækkende middel, ætsning eller brænding.

Blodet har set sådan ud hele dagen, alle gangene det er begyndt at bløde? 

Jeg ringer til ønh lægen imorgen.

Anmeld Citér

25. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hjalp det din bror at få brændt kar i næsen? 

Normalvis ville jeg altså aldrig være bekymret over list næseblod, men SÅ meget og når blodet er så enormt tykt så blev jeg altså lidt bekymret.

Ja, det hjalp ham for en periode. Det har svinget hvor ofte det har sket for ham. Ofte er der gået år imellem, og få gange har han været nød til det nogle gange i løbet af året :-) 

Anmeld Citér

26. august 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg blev brændt i næsen, da jeg gik i 4 klasse, fordi jeg "altid" havde næseblod. Nogen var det flere gange om dagen, og ku komme fuldstændig ud af det blå.

Jeg var ved lægen flere gange, fordi det ik ville stoppe af sig selv. Hvis jeg feks fik det i forbindelse med sport, ku det ligne et helt gerningssted, fordi pulsen jo er oppe, så blodet bare stod ud af næsen. Andre gange fik jeg det feks bare af et nys. 

Lærte et par tricks, som nogen gange hjalp. Bla sut på en isterning, pust næse rigtig hårdt, tryk hårdt ved næseroden, i stedet for på selve næsen osv.

Det er snart 30 år siden, jeg blev brændt i næsen, og heldigvis er det meget sjælden, at jeg får næseblod nu. Vh stine

Anmeld Citér

26. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det hjalp ham for en periode. Det har svinget hvor ofte det har sket for ham. Ofte er der gået år imellem, og få gange har han været nød til det nogle gange i løbet af året :-) 

Ved du hvordan sådan noget foregår ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.