Kyssesyge - hvad med min søn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

339 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg har lige været ved lægen som mistænker at jeg har fået kyssesyge. Men glemte helt at stille alle de spørgsmål der kommer nu. 

Jeg får først svar om jeg har det om 1 uges tid. Og det bliver pr mail. Så håber nogen kan svare. Ellers ringer jeg selvfølgelig til lægen igen og spørger 

1. Har jeg smittet min søn? Og må jeg så ikk kysse ham godnat mere?

2. Hvilke forholdsregler er der?

3. Skal man sygemeldes fra arbejde?

4. I hvor lang tid før udbrud smitter det?

5. Hvor længe vare sådan noget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2019

Anonym

Jeg er sikker på du skal sygemeld dig 

Anmeld Citér

14. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er sikker på du skal sygemeld dig 

Skal måske lige siges jeg arbejder i rengøringsfirma. Så har minimal kontakt til mennesker 

Anmeld Citér

14. august 2019

LSS

Min datter havde kyssesyge da hun var 3 år (nu 5) .. hun var virkelig syg og kunne ikke komme i børnehave i meget lang tid. Hendes lever var meget påvirket også. Ingen af os andre herhjemme blev smittet, trods vi også samsover...

Anmeld Citér

14. august 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Min datter havde kyssesyge da hun var 3 år (nu 5) .. hun var virkelig syg og kunne ikke komme i børnehave i meget lang tid. Hendes lever var meget påvirket også. Ingen af os andre herhjemme blev smittet, trods vi også samsover...

Jeg er på ingen måde sygdomsramt som sådan. Har ikke ondt eller sådan noget og ingen feber. 

Jeg er dog meget træt hele tiden og føler jeg har hår i halsen hvis man kan sige det sådan. 

Lægen sagde min ene “mandel” (resterne af den da de blev fjernet som barn) var hævet. Men tester negativ på streptokokker. Derfor hun mistænker kyssesyge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.