Cyklus efter kobberspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2019

Anonym trådstarter

Hej kloge mennesker 

Jeg fik den 1. Februar taget min kobberspiral ud, efter 4. År.. Altså i håbet om baby.

Lige siden har min cyklus virkelig været sin egen herre. Den korteste har været på 31 (normale) dage, den længste på 50 dage. Tilgengæld har blødningsmængden været helt normal, hvilket den ikke var på kobberspiral.

Siden maj har jeg også haft 3 dages pletblødning omkring dag 20-24 ish.

Min cyklus var også helt hen i vejret med kobberspiralen, men jeg var faktisk af den opfattelse at det ville normalisere sig, når spiralen røg.

Andre der har prøvet lignende? 

Og tillægsspørgsmål - hvor lang tid gik der før I blev gravide, efter fjernelse af kobberspiral? 

Jeg fik en fjernet i 2012 også, og det gik kun 1,5 måned så stod jeg med en positiv test, så jeg er nok lidt utålmodig 

På forhånd tak, og rigtig god dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2019

Abracadabra

En kobberspiral indeholder ikke hormoner og påvirker på den måde ikke ægløsning mm. Den er blot et fremmedlegeme, der modvirker, at et evt befrugtet æg sætter sig fast. 

Din cyklus MED spiral er derfor ret sammenlignelig med cyklus UDEN spiral. Har du haft fx en større vægtøgning, der kan forklare en hormonel ændring?

Anmeld Citér

14. august 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

En kobberspiral indeholder ikke hormoner og påvirker på den måde ikke ægløsning mm. Den er blot et fremmedlegeme, der modvirker, at et evt befrugtet æg sætter sig fast. 

Din cyklus MED spiral er derfor ret sammenlignelig med cyklus UDEN spiral. Har du haft fx en større vægtøgning, der kan forklare en hormonel ændring?

Nej, hverken vægtøgning eller vægttab. Har holdt min vægt de sidste 3-4 år 

Anmeld Citér

14. august 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Nej, hverken vægtøgning eller vægttab. Har holdt min vægt de sidste 3-4 år 

Hmm... Var din cyklus regelmæssig inden spiral? 

Anmeld Citér

14. august 2019

fehår

Min cyklus ændrede sig også på kobberspiral, selvom lægen sagde, den ikke burde ændre sig (cyklus blev længere). Den normaliserede sig dog, så snart spiralen kom ud. 

Anmeld Citér

14. august 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hmm... Var din cyklus regelmæssig inden spiral? 

Nej ikke præcis, men den var kortere end nu. 

Dog blødte jeg så kraftigere i 2-3 dage - 5 dages stop og så blødte jeg igen.. sådan var det da spiralen var i.

Anmeld Citér

14. august 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Min cyklus ændrede sig også på kobberspiral, selvom lægen sagde, den ikke burde ændre sig (cyklus blev længere). Den normaliserede sig dog, så snart spiralen kom ud. 

Men det har min netop ikke gjort, på nogen måde. Den svinger mellem 31 og 50 dage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.