Jeg har to børn og er på barsel med den mindste. Som de fleste, der har prøvet det, ved, så sker der ikke altid så meget, når man er på barsel, hvilket såmænd også passer mig ganske fint.
Men desværre betyder det så også, at jeg nogle gange shopper lidt for meget til børnene. Jeg bruger kun børnepengene til det, så det er ikke fordi, det er et økonomisk problem, men jeg synes, det er lidt underligt - jeg shoppede aldrig rigtigt før.
Nu sidder jeg tit og kigger på børnetøj og baby-tilbehør og køber jævnligt nyt (eller dvs. især brugt og billigt på DBA). Jeg elsker den der spænding, når man går og venter på en pakke og glæden ved at åbne den og prøve tøjet på børnene.
Tror, jeg er blevet lidt afhængig.
Jeg tænker tit på at købe nyt. Både fordi de jo vokser, men også fordi, så skal han da lige have nogle savlesmække i karrygul, for de brune, vi har arvet, passer jo ikke og de gamle stofbleer er da vist slidt op og det der sengetøj fra Liewood er da alt for fint til barnevognen og så en skjorte fra Wheat til fødselsdagen. Jeg er ikke på instagram eller noget, så der er ingen andre end mig selv, der får glæde af det. Det er heller ikke sådan, at jeg klæder mine børn ud, for det vigtigste for mig er bare, at det er blødt og komfortabelt, men jeg elsker bare, at det er fine farver og at det passer sammen.
Jeg er normalt slet ikke sådan og køber kun tøj til mig selv højst 2-3 gange om året og det er ude i butikkerne på hyggetur med veninderne.
Når jeg så er ude, ser jeg virkelig mange andre kvinder med barnevogne, der også shopper.
Er der andre herinde, der er som mig? Som pludselig shopper en hel masse til sin baby? Jeg synes da egentlig, det er lidt irriterende, at jeg har det sådan, for selvom jeg for det meste køber brugt, ønsker jeg ikke at være så materialistisk og burde da være ligeglad med, hvad ungerne havde på, bare det var komfortabelt og passede... og så skide være med, at det ikke er fint dueblåt...
Anmeld
Citér