Jeg har ikke lyst - men det siger man jo ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
8 svar
18 synes godt om
10. august 2019

Anonym trådstarter

Åhh jeg er så frustreret. Jeg er inviteret til et arrangement med nogle mennesker, som jeg egentlig ikke har behov for at se. Det er ikke noget personligt, men vi har ikke ses i 16 år, og jeg har ikke brug for at mindes den tid.

Men hvordan får man meldt fra? Det er en ret lille gruppe. Alle skal smide nogle datoer ud, hvorfor jeg ikke kan sige "der kan jeg ikke", for så kunne jeg jo selv smide en dato ud.

I virkeligheden kunne jeg ønske, at det var legalt at sige, at man ikke havde lyst. Jeg synes da, det er en ærlig sag - der man være mange grunde til, man ikke har lyst, som ikke er et personangreb. Men hvad synes i, må man sige man ikke har lyst - og skal det så bakkes op med alle mulige forklaringer? 

Her har jeg ikke lyst, pga den rolle jeg havde i flokken dengang. Og pga den jeg var dengang, hvordan jeg havde det med livet og mig selv. Jeg har nul procent behov for at blive mindet om det, og tanken giver mig mavepine.

Lad mig vide, hvad I tænker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Omgås du nogle af dem af og til? Ellers kan du vel egentlig bare lade være med at svare hvis du ikke orker konflikten. Det er måske lidt uhøfligt men hvis du alligevel ikke er interesseret i dem og er blevet behandlet dårligt af dem så gør det vel ikke så meget. 

Anmeld Citér

10. august 2019

Møghe

Anonym skriver:

Åhh jeg er så frustreret. Jeg er inviteret til et arrangement med nogle mennesker, som jeg egentlig ikke har behov for at se. Det er ikke noget personligt, men vi har ikke ses i 16 år, og jeg har ikke brug for at mindes den tid.

Men hvordan får man meldt fra? Det er en ret lille gruppe. Alle skal smide nogle datoer ud, hvorfor jeg ikke kan sige "der kan jeg ikke", for så kunne jeg jo selv smide en dato ud.

I virkeligheden kunne jeg ønske, at det var legalt at sige, at man ikke havde lyst. Jeg synes da, det er en ærlig sag - der man være mange grunde til, man ikke har lyst, som ikke er et personangreb. Men hvad synes i, må man sige man ikke har lyst - og skal det så bakkes op med alle mulige forklaringer? 

Her har jeg ikke lyst, pga den rolle jeg havde i flokken dengang. Og pga den jeg var dengang, hvordan jeg havde det med livet og mig selv. Jeg har nul procent behov for at blive mindet om det, og tanken giver mig mavepine.

Jeg synes sagtens, at du kan sige, at det har du ikke lyst til.

Men hvis du ikke føler, at du kan sige det direkte, så skriver du blot, at du har temmelig travlt de næste måneder, så de andre kan blot finde en dato, og så ser du, om du kan få kalenderen til at gå op.... Og det kan du så tilfældigvis ikke, når datoen er fundet. 

Anmeld Citér

11. august 2019

Janet1989

Ærligt, bare sig at du ikke har lyst. Du skylder ikke de her mennesker noget overhovedet ...  

Anmeld Citér

11. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du ikke ser nogen af dem overhovedet i nogen sammenhænge ellers, så kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i at sige "tusind tak for invitationen, jeg takker dog pænt nej tak i denne omgang." Eller lign. Ligesom med klasse reunions. Det er da helt ok ikke at føle man gider bruge tid på det hvis man ikke har nogen det kunne være hyggeligt at se igen  

Anmeld Citér

11. august 2019

HBV

Det lyder som noget jubilæum i forbindelse med folkeskolen, gym. Eller lign.  jeg havde heller ik lyst til at mødes med dem fra min klasse i folkeskolen, så jeg lod faktisk bare være med at svare.

Ellers ville jeg gøre, som IEnFart foreslog 

Anmeld Citér

11. august 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Havde bare skrevet at jeg ikke havde tid og overskud til det for tiden men at de måtte have en god aften, hvis det var mig. De behøver vel ikke en grund som sådan. 

Men jeg er heller ikke typen der gider bruge tid på folk jeg ikke har set i 20 år-agtigt. Tænker der som regel er en grund til at man ikke har snakket sammen i mange år.

Anmeld Citér

11. august 2019

Tommelise

Jeg synes bare, du skal sige fra på en pæn måde.

Vi er en lille flok gamle kolleger, som mødes en gang om året. Vi har været én mere, end vi er nu.

Hun har meldt ud, at det er et overstået kapitel i hendes liv, og at hun ikke har lyst til at være med.

Det gør det så meget nemmere for alle parter. Vi ved, at vi ikke skal invitere hende med, og hun slipper for at skulle finde på en undskyldning hver gang.

Anmeld Citér

11. august 2019

bøllen

Anonym skriver:

Hvis du ikke har lyst så meld fra. Syntes det fuld ud legalt at melde fra , hvorfor deltage i noget du ikke ønsker ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.