Mobilen ringede 112, hvad nu? Får jeg bøde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.962 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. august 2019

Anonym trådstarter

Jeg oplevede i dag da jeg havde min mobil i lommen og ville skrue på musikken i ørene at min mobil pludselig ringede SOS 112.

Jeg lade på få sek efter den var startet, nåede aldrig at høre den der ringetone der kommer når man normalt ringer op. (Har aldrig i mit liv før ringet 112)

Ca 10 minutter efter fik jeg en sms om at jeg havde ringet 112 og de ville data behandle mit opkald ��

Hvad betyder det, når jeg klikker på linket bliver jeg før til en side hvor der står en masse om databehandling og lidt om straf ved utilsigtet opkald.

Knap jeg forvente en retsforfølgelse eller ser de gemmen fingrene med det, tænker de har oplevet det før. 

Vedhæfter billede af smsen jeg fik 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg oplevede i dag da jeg havde min mobil i lommen og ville skrue på musikken i ørene at min mobil pludselig ringede SOS 112.

Jeg lade på få sek efter den var startet, nåede aldrig at høre den der ringetone der kommer når man normalt ringer op. (Har aldrig i mit liv før ringet 112)

Ca 10 minutter efter fik jeg en sms om at jeg havde ringet 112 og de ville data behandle mit opkald ��

Hvad betyder det, når jeg klikker på linket bliver jeg før til en side hvor der står en masse om databehandling og lidt om straf ved utilsigtet opkald.

Knap jeg forvente en retsforfølgelse eller ser de gemmen fingrene med det, tænker de har oplevet det før. 

Vedhæfter billede af smsen jeg fik 

Hvis det sker flere gange så ja. Så får du en bøde. Men ikke i dette tilfælde da du kan dokumenterer udfra din tlf liste at du lagde på med det samme. 

Så slap du bare helt af 

Anmeld Citér

10. august 2019

Anonym

Tag det helt roligt. Den besked skyldes blot de nye persondata regler, hvor de er forpligtet til at Sende dig den besked fordi de bruger din telefon til at spore hvor du er hvis du havde brug for det. MAn får ikke en bøde for at ringe 112 ved en fejl. Det sker (desværre) konstant, rigtig mange opkald hver dag til alarmcentralerne er forkerte fordi folk ringer forkert eller lommeopkald som dit. Hvis du var kommet igennem havde de også svaret dig stille og roligt. Du kommer ikke til at høre mere. Arbejder selv med området og har hørt mange fejlopkald. 

Anmeld Citér

10. august 2019

Anonym

Bøden får du altså kun, hvis du bevidst og beviseligt chikanerede linjen (dvs blev ved med at ringe for at optage den for andre) eller lavede pranks og opgav urigtige informationer, fordi du keder dig. 

Men lommeopkald, små børn der eksperimenterer og kommer til at ringe op. Det får man ikke bøder af  

og som der skrives i ovenstående, så skal de oplyse, at de tjekker dit nummer og registrerer dit opkald. (Efter 1.januar er loven om persondata blevet strammet gevaldigt). De beholder blot dataen, hvis nu du skulle ringe om et par timer og behøve hjælp osv :-)

Anmeld Citér

10. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tag det helt roligt. Den besked skyldes blot de nye persondata regler, hvor de er forpligtet til at Sende dig den besked fordi de bruger din telefon til at spore hvor du er hvis du havde brug for det. MAn får ikke en bøde for at ringe 112 ved en fejl. Det sker (desværre) konstant, rigtig mange opkald hver dag til alarmcentralerne er forkerte fordi folk ringer forkert eller lommeopkald som dit. Hvis du var kommet igennem havde de også svaret dig stille og roligt. Du kommer ikke til at høre mere. Arbejder selv med området og har hørt mange fejlopkald. 

Tak, lige præcist det jeg tænkte, blev bare så i tvivl  

Det ærger mig vild meget den ringede op, især fordi jeg ikke aner hvad jeg gjorde, så ved ikke hvordan jeg undgår det sker igen. Men en ting er sikkert, jeg tager mobilen op af lommen nå der skal stilles på lysstyrken.

Det er trist de oplever det ofte, tiden bliver taget fra dem der virkelig har brug for hjælp :/ ved fra min arbejde (hjemmeplejen) at det kan være spørgsmål og liv og død når der bliver ringet. 

Tak fordi du tog dig tid til at svare 

Anmeld Citér

11. august 2019

Carina:-)

Min søn ringede 112 imens han sad og så Gurli Gris på den .

Jeg opdagde det ved jeg hørte nogen sige Hallo flere gange.

Jeg forklarede og undskyldte ,og de troede heldigvis på  at det ikke var mig der havde ringet op ,og siddet og stønnet ind i telefonen,men bare min lille dreng. 

Så tag det roligt - tror ikke du hører noget som helst for et enkelt opkald. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.