Gylpe-baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. august 2019

Tinstin

Er der mon andre derude, som også har sådan en gylpebaby som mig?

Han er nu 4 måneder og han har aldrig gylpet mere end nu. Jeg er ved at blive sindssyg!

Før jeg fik en baby, fik jeg altid at vide, at de var så rene, at man ikke behøvede købe så meget tøj og at de kunne nøjes med et bad om ugen. Min mor havde bildt mig ind, at babyer som blev ammet ikke gylpede særlig meget. Well, sådan er det ikke her!
Han gylper og gylper og gylper. Men han er en glad gylper og lader sig ikke påvirke, udover at han kan godt kan se lidt medtaget ud, hvis han gylper meget.
Han kan bruge mindst 10 sæt tøj om dagen og jeg vasker mindst 2 maskinfulde om dagen, som mest bare indeholder hans tøj og alle de andre tekstiler, han får ramt! Hans tøj passer kun sammen i 10 minutter om morgenen og derefter må vi bare improvisere os frem!

Han skal bade næsten hver dag, for han har en masse dejlige deller omkring hovedet og der er en våd klud ikke nok. Der samler sig hurtigt en sur lugt! (Heldigvis elsker han et bad)

Det var jeg sandelig ikke forberedt på. Her er ingen ren baby, som kan nøjes med 3 sæt tøj...

Storebror gylpede også en hel del, men slet ikke som ham her gør nu! Hvor jeg glæder mig til at lidt fast føde, får sat en dæmper på det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2019

Skouboe

Hvis det ikke generer ham, og han ellers tager på, er det nok bedst bare at leve med det. Du kan evt. hæve sengen/madrassen i barnevognen. Derudover så prøv at tilpasse jeres rutiner, sådan at I leger og tumler når han vågner, og ammer lige inden han skal puttes. Tænk på ham, som en bøtte med et defekt låg. Når den er fuld, skal den ikke vippes for meget, så løber indholdet ud over det hele.

Som du selv er inde på, hjælper fast føde noget, men ikke altid så meget som man håber på. Det skyldes i langt de fleste tilfælde en umoden mavemund, der ikke lukker tæt, og det vokser de fleste fra.

Ellers så bjerge af de små hagesmække mod gylp og savl (uden at overdrive tror jeg vi havde 50 af dem), og skift når de bliver gylpet på. 15-20 stykker om dagen var ikke usædvanligt hos os. Og så kig på jeres rutiner. Er der tidspunkter, hvor han gylper mere? Så bind en stofble om halsen for ekstra beskyttelse. Og tænk på, at det går over.. 

Anmeld Citér

5. august 2019

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Vi har/havde også et gylpebarn. Der var absolut intet system i, hvornår hun gylpede - det var bare hele tiden  Her var løsningen johannesbrødkernemel i flaskerne, men det er jo en kende vanskeligt, når du ammer   Da hun gik over til grød, skulle vi sørge for at lave den godt tyk og ikke tilbyde for meget vand ad gangen, for ellers gylpede hun. Nu er hun snart 11 måneder og gylper ikke mere  Vi er dog fortsat med JBKM i de 2 flasker, hun får om aftenen/natten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.