Befrugtning og løbetræning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
4 svar
2 synes godt om
31. juli 2019

Mælkebøtten1990

Hej med jer  

jeg har planlagt en lang løbetur i morgen, men kommer så til at tænke på, at det er lige præcis disse dage jeg har ægløsning (og håber på at ægget bliver befrugtet). 

Kan løb have en negativ indvirkning på dette? Jeg forsøgte at google lidt, det meste sagde “undgå sport med stød” - gælder det så løb?  Jeg fornemmer at løbeture tidligere har kickstartet menstruationen nogle gange, men ved jo reelt ikke om det bare er tilfældigt.. 

så.... kan jeg sagtens løbe midt i min frugtbare fase, eller hvad tænker I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2019

Rockertand

Mælkebøtten1990 skriver:

Hej med jer  

jeg har planlagt en lang løbetur i morgen, men kommer så til at tænke på, at det er lige præcis disse dage jeg har ægløsning (og håber på at ægget bliver befrugtet). 

Kan løb have en negativ indvirkning på dette? Jeg forsøgte at google lidt, det meste sagde “undgå sport med stød” - gælder det så løb?  Jeg fornemmer at løbeture tidligere har kickstartet menstruationen nogle gange, men ved jo reelt ikke om det bare er tilfældigt.. 

så.... kan jeg sagtens løbe midt i min frugtbare fase, eller hvad tænker I? 

Hvis det er vanligt for dig og ikke ekstremsport, så fortsæt endelig.

Anmeld Citér

31. juli 2019

Mælkebøtten1990

Det er det  godt nok en del i perioder, men har løbet mange år efterhånden, med periodevise pauser

Anmeld Citér

1. august 2019

Babilooo

Altså mange dyrker jo motion når de forsøger at blive gravid. Men alle de læger jeg har talt med har sagt “ingen motion” eller tunge løft i DR 14 dage hvor man venter på svar efter ægoplægning - men det er jo også ved behandling hvor de går med livrem og seler. 

Anmeld Citér

3. august 2019

Mælkebøtten1990

Tak for svar  ja det læste jeg mig også frem til, så er lidt i tvivl om der reelt er en risiko selvom man ikke er i behandling  Jeg endte med en god tur og “kom også til” at give den fuld gas. Tror bare jeg gør som jeg plejer og satser på det sker alligevel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.