Er bonus familie jealous ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
2 svar
2 synes godt om
31. juli 2019

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg og min ex-mand har 2 drenge sammen på 11 og 13 år.
Jeg har en datter på 5 år med min nye kæreste og min ex har en datter på 3 år med sin nye kæreste.
Min ex bor i et andet land og ser derfor vores fælles børn ca. 3 gange om året. Han påstår, at han er meget interesseret i drengene men hans handlinger viser noget andet idet han tidligere sjældent havde tid eller råd til at se dem.
Efter han fik hans datter, er hans interesse dog steget, idet han forståeligt nok gerne vil have at hans datter får et godt forhold til hendes brødre.

Nu har drengene så været på ferie hos deres far og her fik de besked på, at de ikke må tale om min datter uden at de også taler om farens datter. Dvs. Hvis de siger at min 5 årige kan lide Barbie skal de også sige at den 3 årige kan lide Barbie. Herudover er de blevet pålagt, at købe gaver til deres 3 årige lillesøster, således at hun føler, at de elsker hende.
Er det ikke underligt ? Sker det også hos Jer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er sygt underligt... Han lyder ikke til at have meget forståelse eller viden om børn  alene at han tænker at gaver = kærlighed. Det er så tosset...

Jeg har også delebørn, dog er der ingen nye halvsøskende. Men jeg gør en hel masse for at tale om far og deres hverdag hos ham, på en naturlig måde. De skal aldrig føle at deres "andet liv" er et No go eller noget der skal tales minimalt om her, eller noget der skal "vejes og måles" ift deres hverdag hos mig .  Slet ikke! Jeg gør det samme ved min niece som også er delebarn, spørger altid til hvad hun har lavet med mor i ferien fx, hvordan det går med det nye kæledyr hos mor osv. Synes det er så vigtigt at man viser at deres liv er lige vigtigt om det er hos den ene eller anden forældre. Og sådan ville det også være med halvsøskende! Jeg ville spørge mega meget ind selv, da det ville være en kæmpe del af deres liv at få en ny søskende 

Men jeg tænker han er lidt desperat for at få skabt et bånd mellem jeres børn og hans nye barn. Og han ved godt det ikke er realistisk at det kan blive det samme som det Bånd de har til jeres barn som er en meget større del af deres hverdag. Men ja. Det er et Desperat forsøg, er mit bedste bud. 

Anmeld Citér

31. juli 2019

AnoMor

Mor11 skriver:

Det er sygt underligt... Han lyder ikke til at have meget forståelse eller viden om børn  alene at han tænker at gaver = kærlighed. Det er så tosset...

Jeg har også delebørn, dog er der ingen nye halvsøskende. Men jeg gør en hel masse for at tale om far og deres hverdag hos ham, på en naturlig måde. De skal aldrig føle at deres "andet liv" er et No go eller noget der skal tales minimalt om her, eller noget der skal "vejes og måles" ift deres hverdag hos mig .  Slet ikke! Jeg gør det samme ved min niece som også er delebarn, spørger altid til hvad hun har lavet med mor i ferien fx, hvordan det går med det nye kæledyr hos mor osv. Synes det er så vigtigt at man viser at deres liv er lige vigtigt om det er hos den ene eller anden forældre. Og sådan ville det også være med halvsøskende! Jeg ville spørge mega meget ind selv, da det ville være en kæmpe del af deres liv at få en ny søskende 

Men jeg tænker han er lidt desperat for at få skabt et bånd mellem jeres børn og hans nye barn. Og han ved godt det ikke er realistisk at det kan blive det samme som det Bånd de har til jeres barn som er en meget større del af deres hverdag. Men ja. Det er et Desperat forsøg, er mit bedste bud. 

Hørt! 

Jeg har også delebarn også uden halvsøskende endnu. Men jeg spørger altid ind til hvordan sønnen har haft det hos far, hvad de har lavet og spurgt ind til dette med naturlig og interesseret entusiasme. Han skal aldrig tro at det er no go at fortælle om sine oplevelser med far eller bare generelt med andre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.