Jeg har oplevet det du beskriver med alle mine 3 børn, ca ved 4 måneders alderen. De har sovet rigtig godt indtil da, og så fra den ene dag til den anden, op 4 gange hver nat.
Jeg synes "fehårs" svar er meget interessant, det der står i artiklen har jeg aldrig hørt om før, men jeg kan godt genkende det.
For mig har det virket at de er begyndt at prøve med at smage mad, og så at give det ved 17-tiden, hvor baby ikke var træt, men var med på at prøve noget nyt. Så var der fyld i maven, til at komme igennem natten. Jeg har faktisk altid troet at det var fordi appetitten steg, og mine børn forbrændte maden hurtigt (fordi det "kun" var mælk), og de derfor var sultne mange gange om natten.. Og i og med at det har virket at introducere mad forsigtigt har jeg haft en løsning når de begyndte at vågne om natten..
Og til sidst: det har det heldigvis ikke været sådan at fordi man var heldig at have en sovebaby de første 4 måneder, skulle man aldrig sove igennem derefter. Her tog det en 14 dage, så var der god søvn igen.
Anmeld
Citér