Baby 3,5 mdr dårlig nattesøvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2019

Anonym trådstarter

Da min baby var 3,5 mdr begyndte hun pludselig at vågne flere gange om natten eller vågne kl 5? 

Det har hun aldrig gjort før, hun har altid sovet fra kl 19-20 til 06-07 med en opvågning. Men pludselig har dette ændret sig? 

Kan det være en fase hun er inde i nu? 

Hun er nu lige blevet 4 mdr. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2019

Sandbjerg

Profilbillede for Sandbjerg

Hej,

Jeg tænker, at det er lidt meget at forvente af en så lille baby at de sover hele natten uden at vågne og iøvrigt også sover længe. Det har min baby på 9 måneder endnu ikke gjort, selv da han var helt lille. Så jeg vil sige, at det er meget naturligt at baby vågner om natten, når den er så lille. 

Måske det kan hjælpe at begynde på rigtig mad, ved 4 måneder. 

Mvh

Sarah

Anmeld Citér

31. juli 2019

Christabelle

Tænker det er meget normalt med en så lille baby. Det er vist mere en undtagelse, at de i den alder sover hele natten og kan undvære mad i så mange timer.

Min søn på 8 mdr har ikke sovet igennem endnu og min datter på knap 6 år begyndte først på det, konsekvent, da lillebror blev født i december.

Anmeld Citér

31. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du har haft en lille luksus-sove-baby nu har du en standard baby  det er ganske normalt  og mønsteret vil ændre sig mange mange gange endnu  

Anmeld Citér

31. juli 2019

fehår

Enig med de andre. Velkommen til livet med en baby: lige når man tror, de har et mønster, så vender de op og ned på alt.

Desuden er det typisk ved cirka 4 måneder, at søvnen ændrer sig. Her er en artikel om det: 

https://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&type=ARTIKLER&id=525

Anmeld Citér

31. juli 2019

Girafmor

Jeg har oplevet det du beskriver med alle mine 3 børn, ca ved 4 måneders alderen. De har sovet rigtig godt indtil da, og så fra den ene dag til den anden, op 4 gange hver nat.

Jeg synes "fehårs" svar er meget interessant, det der står i artiklen har jeg aldrig hørt om før, men jeg kan godt genkende det.

For mig har det virket at de er begyndt at prøve med at smage mad, og så at give det ved 17-tiden, hvor baby ikke var træt, men var med på at prøve noget nyt. Så var der fyld i maven, til at komme igennem natten. Jeg har faktisk altid troet at det var fordi appetitten steg, og mine børn forbrændte maden hurtigt (fordi det "kun" var mælk), og de derfor var sultne mange gange om natten.. Og i og med at det har virket at introducere mad forsigtigt har jeg haft en løsning når de begyndte at vågne om natten..

Og til sidst: det har det heldigvis ikke været sådan at fordi man var heldig at have en sovebaby de første 4 måneder, skulle man aldrig sove igennem derefter. Her tog det en 14 dage, så var der god søvn igen.

Anmeld Citér

31. juli 2019

LSS

Velkommen til mor livet  det helt normalt og langt de fleste babyer er som du beskriver.

mine tre ældste sov først ordentligt da de nærmede 3 år. 

Min yngste begyndte at ordetligt da han var 10/11 måneder. Han er 13 måneder nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.