Ikke været til tandlæge i 15 år?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
10 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2019

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg har af forskellige årsager ikke været til tandlæge i 15 år.. Det betyder at mine tænder ikke har det særlig godt, nogle kindtænder er knækkede og har sikkert behov for +1 rodbehandling.

Situationen pt er at jeg har en voldsom tandpine. 

Pga manglende tandlæge besøg er jeg sikker på at det vil koste mange mange penge at få ordnet mine tænder. Er pt på dagpenge. 

Har i forslag til hvordan jeg får råd til alt den behandling?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2019

Christabelle

Sparer op. Ellers kan det være tandlægen vil være med på en afdragsordning

Anmeld Citér

28. juli 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Ved større arbejder tilbyder en del tandlæger afdragsordninger.

Ring evt rundt til et par stykker og spørg.

Anmeld Citér

28. juli 2019

Janet1989

Find en tandlæge med afdragsordning. Evt meld dig ind i sygesikring Danmark til en anden gang. De giver vist tilskud til tandlæge. 

Evt hør på kommunen om de vil betale for noget af behandlingen (mener dog at det kun er for folk på kontanthjælp)

Anmeld Citér

28. juli 2019

Soonmom

Afsætter penge i dit budget, så du kan spare op   (har du ikke en buffer, til uforudsete udgifter du kan bruge af?) 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Babilooo

Som andre skriver så få en afdragsordning. Og den bedste måde at undgå de større udgifter er at gå til tjek minimum en gang om året...men det ved du sikkert godt

Du har nok ret i at det bliver en stor udgift. Men det bliver kun værre hvis du venter et halvt eller helt år mere.

Hvorfor har du undgået tjek..?

Anmeld Citér

28. juli 2019

Babilooo

Tjullehej skriver:

Som andre skriver så få en afdragsordning. Og den bedste måde at undgå de større udgifter er at gå til tjek minimum en gang om året...men det ved du sikkert godt

Du har nok ret i at det bliver en stor udgift. Men det bliver kun værre hvis du venter et halvt eller helt år mere.

Hvorfor har du undgået tjek..?

.. og hvis du har haft dårlig hygiejne i munden de sidste 15 år ... hjælper det heller ikke på at søge job. Du må når det er så lang tid siden dine tænder er renset og med betændelse lugte ud af munden. 

Få en tid så hurtigt som mulig og få aftalt økonomien. 

Måske kan de laves billigere i Tyskland eller Sverige. Polen? Jeg ved at Danmark ikke er billig mht tandlæger. Søg efter en eventuelt i Malmø og hør om afdragsordning. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Babilooo

Hvis du bor i Kbh kam du måske få lave noget billigt på tandlægehøjskolen.

Anmeld Citér

28. juli 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ved ikke hvor du er i landet, men det kan godt betale sig at søge lidt efter billigere behandlinger. De fleste tandlæger tilbyder afbetaling og/eller billige tandlægelån. Se f.eks.  https://www.godtsmil.dk/tandlaegepriser/finansiering/

Jeg vil virkelig anbefale dig at tage til tandlægen hurtigst muligt. Hvis der er betændelse kan det hurtigt blive akut. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

B&J

Du har ondt og skal til tandlægen inden alt for læge og jeg ville ringe og høre tandlægen om en afbetalings ordning.

og hvis det er kindtænder man ikke bruger så vil jeg bare få dem ud..

håber alt ordner sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.