Madeddiker indenfor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
11 svar
4 synes godt om
18. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg er anonym fordi jeg er flov! 

Vi har været væk i fire dage og imens er vores skraldespand udenfor blevet levende. Endnu mere klamt har jeg idag fundet DØDE madeddiker indfor. Vi bor ikke klamt pg vi havde støvsuget og vasket gulv inden vi tog afsted. 

Jeg har nu haft alt ude og vasket gulv i rodalon. Heldigvis er der ingen i køkkennet. Vi har skyllet og vasket skraldespand også med rodalon. 

Andet jeg bør gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2019

Janet1989

Jeg ville sætte jeres skraldespand i skyggen istedet. Gammel mad rådner hurtigt når solen står direkte på containeren (gør den ihvertfald her). Vores skraldespand stod ude i solen sidste sommer, og i løbet af to dage var den helt levende! Det er så klamt. Men ikke sikkert at det kan undgåes helt. Men ellers flyt den lidt væk fra jeres ejendom, så maddikere ikke står direkte udenfor døren 

og husk for Guds skyld at binde knude på

poserne , så de får minimalt luft ind

Anmeld Citér

18. juli 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Jeg ville sætte jeres skraldespand i skyggen istedet. Gammel mad rådner hurtigt når solen står direkte på containeren (gør den ihvertfald her). Vores skraldespand stod ude i solen sidste sommer, og i løbet af to dage var den helt levende! Det er så klamt. Men ikke sikkert at det kan undgåes helt. Men ellers flyt den lidt væk fra jeres ejendom, så maddikere ikke står direkte udenfor døren 

og husk for Guds skyld at binde knude på

poserne , så de får minimalt luft ind

Vi bor i rækkehus og har ikke mulighed for at sætte den skyggen

Anmeld Citér

18. juli 2019

Janet1989

Anonym skriver:

Vi bor i rækkehus og har ikke mulighed for at sætte den skyggen

Har i ikke mulighed for at sætte den lidt væk så? Men lyder også ret vildt at de har kunne kravle indenfor .... sikker på at de kommer fra skraldespanden? 

Btw det er ikke noget at være flov over. Det sker for de fleste her i sommervarmen  

Anmeld Citér

18. juli 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Har i ikke mulighed for at sætte den lidt væk så? Men lyder også ret vildt at de har kunne kravle indenfor .... sikker på at de kommer fra skraldespanden? 

Btw det er ikke noget at være flov over. Det sker for de fleste her i sommervarmen  

Jo vi har sat den væk. Vi tror måske at der vi tog ungernes køretøjer ind at de har siddet der på og dermed er kommet ind. Måske har enkelte siddet under skoen? 

Anmeld Citér

18. juli 2019

Janet1989

Anonym skriver:

Jo vi har sat den væk. Vi tror måske at der vi tog ungernes køretøjer ind at de har siddet der på og dermed er kommet ind. Måske har enkelte siddet under skoen? 

Det kan sagtens ske  

Anmeld Citér

18. juli 2019

Soonmom

Der er madeddiker i vores skraldespand hver sommer lige så snart det bliver bare lidt varmt (men den bliver også kun tømt hver 14 dag.

Vi skyller bare beholderen når den er tømt og så er det først et problem igen lige inden den skal tømmes. 

Indenfor har vi gudskelov aldrig haft problemer, men vi er også en stor familie så vores skraldespand kommer ud flere gange om dagen, men det lyder da fint det du har gjort. Selvom det sikkert stadig føles helt klamt 

Anmeld Citér

18. juli 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Der er madeddiker i vores skraldespand hver sommer lige så snart det bliver bare lidt varmt (men den bliver også kun tømt hver 14 dag.

Vi skyller bare beholderen når den er tømt og så er det først et problem igen lige inden den skal tømmes. 

Indenfor har vi gudskelov aldrig haft problemer, men vi er også en stor familie så vores skraldespand kommer ud flere gange om dagen, men det lyder da fint det du har gjort. Selvom det sikkert stadig føles helt klamt 

Jeg er så paronid lige nu. Synes jeg ser dem hele tiden. Føj for satan 

Manden synes at min plan om flytning er en mild overreaktion 

Anmeld Citér

18. juli 2019

fo82

Vi fik et råd fra vores kommune sidste sommer:

Når I har vasket skralde spanden så hold eddike i, og vær sikker på at siderne også får, og så knude på ALLE poser, skyl bakker fra bl.a kød..

Men i sommervarmen kan det være et problem før alle, så intet pinligt der 

Anmeld Citér

20. juli 2019

Tommelise

Du har fået nogle gode råd, så det vil jeg ikke gentage.

Ja, det er ulækkert - men det er ikke pinligt, og du har ingen grund til at være flov.

Det sker for mange, når det er varmt, og man er væk i flere dage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.