Jeg forstår simpelthen ikke en disse. Jeg har sådan et svingende overskud.
Jeg går pt og kæmper med overhovedet at overleve det at arbejde. Alle hverdage er jeg allerede fuldstændig færdig af træthed når vi når formiddag. Mine øjne svider, det er svært at koncentrere sig, jeg er ør og har vanskeligt ved at magte dagen. Mine øjne bliver røde, og når jeg har fri føler jeg bare det faktisk er farligt at køre den time hjem. Fordi jeg er så træt. Må sidde og ryste på hovedet, høre høj musik osv for ikke at falde i søvn bag rettet. Når jeg kommer hjem er det svært at være noget for min familie, fordi jeg er så træt og bare er klar til at sove. Ofte får jeg også hovedpine. Jeg føler jeg hænger i med fingerspidserne for at klare mig gennem ugen, og jeg kan virkelig ikke med ord beskrive hvor voldsom den træthed er. Og så det at det kommer så tidligt på dagen. Falder i søvn lige så snart jeg har puttet børn.
Men jeg har slet ikke det problem i weekenderne. Jeg sover ikke mere i weekenderne, fordi min søn vågner meget tidligt. Så det er ikke derfor. Og jeg er rigeligt aktiv, render rundt og ordner ting osv. Men fx i dag. Jeg har sovet dårligt i nat pga min søn er syg. Vi har været på farten hele dagen. Nu er klokken 22.40, og jeg føler mig ikke specielt træt og har ikke gjort det i løbet af dagen. Ingen sviende røde øjne, ingen nikken med hovedet, ingen hovedpine..
Selvfølgelig er det til en hvis grad normalt at weekenderne er man måske også opløftet på en anden måde pga kvalitetstid med familien, man laver en masse sjove ting osv. Men jeg synes dette er decideret ekstremt.
Jeg arbejder som psykolog i psykiatrien, så min arbejdsdag er selvfølgelig meget stillesiddende med patientsamtaler og undersøgelser og meget dokumentation på computer. Men vores indeklima er fint, jeg har skærmbriller der også bortfiltrerer blåt lys osv. Jeg er god til mit arbejde og er glad for det, og jeg har et naturligt flair for det jeg laver, så det er ikke fordi jeg knokler uden for mit kompetenceområde eller løser mine kerneopgaver dårligt, tvært imod.
Jeg er bare bekymret, for jeg klarer ikke det her på sigt, den der følelse af at man allerede om formiddagen når punktet hvor man er fuldstændig brugt, så er ugen altså lang..
Er der nogen der har prøvet noget lignende, eller har en tanke om, hvad det er, der foregår?