Udskrabning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. oktober 2009

Kaufie

Ja, jeg ved ikke lige hvor jeg skal placere dette indlæg - nu bliver det her:

Jeg skal have lavet udskrabning i morgen tidlig, men er ved at blive ret nervøs for det hele - har aldrig været i narkose før fx.

Er der nogen, der har prøvet det, som kan fortælle lidt om hvad der sker inden man er væk - og hvordan man har det bagefter.

Det bliver hårdt psykisk fordi de fjerne det, der burde være et lille foster på 9+0, men kun har str af ca. 5 uge. Men alt det andet er jeg mere fokuseret på lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2009

oo

Sikke noget møg jeg var selv i fuld narkose da jeg skulle have fjernet en graviditet udenfor livmoderen i januar, og det er ikke så slemt som man forestiller sig. altså fysisk. psykisk gør det så forbandet ondt, men det ved du jo

da jeg skulle i narkose var der 3 narkosesygeplejersker om mig, der talte en masse og var utrolig søde til at forklare præcis hvad de gjorde osv. og til at berolige min mand, der var helt ude og skide (hvilket først gik op for mig meget sent). jeg fik lagt et drop i min hånd og fik en pulsmåler på fingeren og så kørte vi ind til operationsbordet, hvor jeg skulle ligge i sådan en science fiction gynækologstol Så fik jeg iltmaske på og så spurgte den ene sygeplejerske "Har du husket at tisse?" hvortil jeg svarede noget i retning af "mmæææh" og hørte lige en anden sygeplejerske sige "ja, det er da for sent nu!" inden jeg var væk. 5 minutter efter blev der råbt "TRINE, TRINE!" af en sygeplejerske på opvågning. i virkeligheden var der gået halvanden time eller sådan noget, men den tid er bare væk for en selv. der er intet, simpelthen, ikke engang drømme. Så ringede vi efter min mand og han kom op på opvågning og så blev jeg kørt ned på stuen igen. jeg blev jo opereret, så jeg var indlagt i længere tid, men jeg ved ikke om du kommer hjem samme dag?

bagefter var jeg fuldkommen tør i halsen. en sød sygeplejerske kom med saftevand og kage til os nede på stuen, men kagen sad helt fast i halsen i store klumper ellers havde jeg det godt. om natten blev jeg ved at vågne af at jeg hørte sygeplejersker tale rundt om mig selvom jeg lå alene på stuen, så jeg tror alligevel at det der sker under operation sætter sig i ens underbevidsthed. jeg ved ikke om det er det samme ved en udskrabning, men jeg måtte ikke komme hjem før jeg selv kunne gå på toilettet, og det tog næsten et døgn!

jeg håber du kommer nemt igennem det og ikke får ondt! og herfra skal du have tusinde , for det er simpelthen så hårdt at miste et barn!

Anmeld

20. oktober 2009

frk andreasen

jeg fik en udskrabning da mit foster var død (det havde lagt der inde død i 5 uger) jeg fik nogle piller jeg skulle tage 2 timer før. da jeg kom på sygehuset skulle jeg have smykkerne af og hospitalstøj på. så blev jeg kørt ned til det sted hvor det skulle ske. jeg fik drop i armen og hjrte dimser på. så lagde jeg der med benene oppe i nogle stigebøjler. (det var skide koldt så fik nogle dyne sokker på de var virkelig varme. så skulle jeg sige mit navn osv. så gav de mig en maske og ssprøjtede narkosen ind i droppet og bad mig tælle til ti 1-2 -3 bom så sov jeg. jeg blev vækkede og det føltes som min livs bedste søvn

jeg havde kun sovet i 10 min. så kom jeg op på opvågnimgen fik saftevand. kastede op pga narkosen. var der en time og blev så udskrevet... jeg var skrækslagen da jeg tog derop fordi jeg aldrig havde været under narkose før.. men det var ikke slemt.. håber jeg har beskrevet forløbet okay..

Anmeld

20. oktober 2009

Lise

Har du fået af vide at du skal i fuld narkose?

Efter jeg havde født Simon var jeg jo til udskrabning pga hinderester, og der fik jeg spinalbedøvelse, altså lokalbedøvelse fra maven og ned. Men jeg ved ikke om det er det samme du skal.

Anmeld

20. oktober 2009

Kaufie

Tak for forklaringerne - Ja, Lise, de snakkede kun om narkose, så det går jeg ud fra. Men var ærlig talt lidt ved siden af mig selv, da vi snakkede alle de her praktiske detaljer lige efter jeg havde fået den kedelige nyhed (som jeg et eller andet setd havde på fornemmelsen)

Jeg bliver udskrevet samme dag - med mindre der er komplikationer - men må ikke være alene det første ½ døgn efter i tilfælde af jeg pludselig får det dårligt.

Anmeld

20. oktober 2009

frk andreasen

jeg havde det fint nok da jeg kom hjem men de første par timer var jeg lidt omtåget..

Anmeld

20. oktober 2009

Lise

Kaufie skriver:

Tak for forklaringerne - Ja, Lise, de snakkede kun om narkose, så det går jeg ud fra. Men var ærlig talt lidt ved siden af mig selv, da vi snakkede alle de her praktiske detaljer lige efter jeg havde fået den kedelige nyhed (som jeg et eller andet setd havde på fornemmelsen)

Jeg bliver udskrevet samme dag - med mindre der er komplikationer - men må ikke være alene det første ½ døgn efter i tilfælde af jeg pludselig får det dårligt.

Nå, okay...

Jamen, så kan jeg ikke sige andet end held og lykke. Jeg har aldrig været i fuld narkose...

Du får endnu en krammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.