Meningitis eller almen sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg vælger lige at være anonym. 

For at starte et sted, så har jeg idag haft det underligt uden at kunne sætte ord på hvad det helt præcist er. Jeg har ondt i min nakke, og jeg kan ikke bøje mit hoved forover, jeg føler mig lidt konfus og irriteret. Tidligere idag tog jeg to panodiler, det hjalp dog ikke på smerterne i nakken. Min temperatur svinger lidt mellem 37,9 og 38,2 og jeg er klam i huden føler jeg.

Jeg ved godt i ikke er læger herinde, men måske nogle af jer har oplevet noget lignende? 

Smerterne i nakken er taget betydeligt til her de sidste to timer. Forsøger jeg at bøje mit hoved forover gør det ondt, jeg føler ligesom der er noget der blokere for at jeg kan få det helt frem. Jeg mindes ikke at have haft det sådan ved tidligere sygdom som influenza fx. Men man kan vel heller ikke sammenligne tidligere sygdom med nuværende?

Jeg frabeder mig dumme og dømmende kommentarer, da jeg godt er klar over jeg bare kan ringe til lægen. Hvilket jeg også har tænkt mig. 

Tak på forhånd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2019

Anonym

Som barn var min mor meget obs på om jeg kunne bøje nakken når jeg var syg. Hun var panisk for menigitis. Jeg har dog aldrig oplevet problemer med at bøje nakken, kun almindelig muskelømhed som jo som regel hører til en solid omgang influenza. 

Hvis du føler en anderledes sygdomsfølelse end du plejer under sygdom, og samtidig måske er lidt bekymret, så synes jeg bestemt at du skal ringe til lægen. 

Menigitis er simpelthen for alvorligt til at “se tiden an” og jeg synes det er et ganske reelt grundlag for at give vagtlægen et kald. Så kan de ihvertfald vurdere om der er grund til bekymring eller berolige dig, hvis de tænker det blot er en almindelig omgang sygdom. 

God bedring

Anmeld Citér

10. juli 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Som barn var min mor meget obs på om jeg kunne bøje nakken når jeg var syg. Hun var panisk for menigitis. Jeg har dog aldrig oplevet problemer med at bøje nakken, kun almindelig muskelømhed som jo som regel hører til en solid omgang influenza. 

Hvis du føler en anderledes sygdomsfølelse end du plejer under sygdom, og samtidig måske er lidt bekymret, så synes jeg bestemt at du skal ringe til lægen. 

Menigitis er simpelthen for alvorligt til at “se tiden an” og jeg synes det er et ganske reelt grundlag for at give vagtlægen et kald. Så kan de ihvertfald vurdere om der er grund til bekymring eller berolige dig, hvis de tænker det blot er en almindelig omgang sygdom. 

God bedring

Tak for dit svar.

jeg kender ikke selv nogen der har haft meningitis (heldigvis) og det er jo også sjældent. Men tanken strejfer mig dog alligevel.

Jeg venter på der kommer en der kan kigge efter børnene, i tilfælde af det bliver en tur til lægen.

Anmeld Citér

10. juli 2019

Mollymor

Jeg har to i min omgangskreds som inden for de sidste to år har fået meningitis (heldigvis den virale og ikke den bakterielle, men stadig meget alvorligt). Det er noget som kan give langvarige konsekvenser og det er slet ikke til at spøge med. Desuden er tid en vigtig faktor, så jeg synes bestemt at du skal ringe til vagtlægen hurtigst muligt. 

Anmeld Citér

10. juli 2019

Anonym trådstarter

Mollymor skriver:

Jeg har to i min omgangskreds som inden for de sidste to år har fået meningitis (heldigvis den virale og ikke den bakterielle, men stadig meget alvorligt). Det er noget som kan give langvarige konsekvenser og det er slet ikke til at spøge med. Desuden er tid en vigtig faktor, så jeg synes bestemt at du skal ringe til vagtlægen hurtigst muligt. 

Hvordan havde de det? Hvilke symptomer. 

Jeg undgår helst at læse om diverse sygdomme, det gør ofte mere skade og angst end gavn synes jeg. 

Anmeld Citér

10. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan havde de det? Hvilke symptomer. 

Jeg undgår helst at læse om diverse sygdomme, det gør ofte mere skade og angst end gavn synes jeg. 

Jeg har også haft virussen og ikke bakterien. 

Mine symptomer startede med en sindssyg slem hovedpine. Jeg kunne ikke tåle lys og min mand måtte hænge ekstra op foran vinduet i soveværelset for at jeg kunne være til. Jeg havde det virkelig skidt og kastede op pga. smerter. Sådan havde jeg det ca. 7-10 dage. 

Efterfølgende fik jeg “lette” synsforstyrrelser, som hvis jeg fx bøjede mig ned. Det sortnede for øjnene og jeg blev let svimmel. 

Jeg nævnte det for lægen(ca. 2 måneder efter) som sendte mig til øjenlægen. Det viste sig at pga. den kraftige hovedpine var mine synsnerver hævede som kom af at jeg havde for meget spinalvæske som trykkede på synsnerverne.  

Jeg var igennem et langt forløb, men blev 100% frisk/rask igen og har ingen mén af det, overhovedet. 

Det er ikke for at skræmme på nogen måde! Jeg synes du skal kontakte lægen. Måske er det “bare” muskelspændinger som virkelig også kan have nogle skøre “bivirkninger,” eller en begyndende influenza. 

Anmeld Citér

10. juli 2019

Anonym trådstarter

Lægevagten sagde at ved meningitis ville jeg ikke være i stand til selv st ringe , så det ludelukkede han

Anmeld Citér

11. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Lægevagten sagde at ved meningitis ville jeg ikke være i stand til selv st ringe , så det ludelukkede han

Okay... du må lige se tiden an så og ellers synes jeg da du skal ringe til din egen læge. 

Hvad var hans bud så på dine symptomer? 

Anmeld Citér

11. juli 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Okay... du må lige se tiden an så og ellers synes jeg da du skal ringe til din egen læge. 

Hvad var hans bud så på dine symptomer? 

Han sagde ordret dette “du har sikkert bare lagt forkert, var du syg ville du ikke kunne ringe”

Anmeld Citér

11. juli 2019

fehår

Anonym skriver:

Han sagde ordret dette “du har sikkert bare lagt forkert, var du syg ville du ikke kunne ringe”

Det lyder som noget værre vrøvl, undskyld jeg siger det. Jeg ville ringe til egen læge i dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.