Soonmom skriver:
Men de færreste mennesker har vel behov for at lære nye at kende de ser hvert 5/10 år til en fest 

Så vil jeg da også hellere snakke med nogen jeg kender og taler med af og til i stedet for vildt fremmede mennesker, så der er jeg total med din svigerfamilie, sådan er vi jo alle forskellige
Næ, jeg ved da heller ikke, om jeg vil kalde det et behov - jeg synes bare selv, det er interessant at møde nye mennesker og tale med dem om stort og småt. Og at møde dem igen med års mellemrum til nye fejringer.
Vi har holdt 4-5 runde fødselsdage, bryllup, tre gange barnedåb, tre konfirmationer, tre studentergilder m.v. de sidste ca. 25 år, og selvom nogle er faldet fra og andre er kommet til, så synes jeg da, det er hyggeligt, at en pæn del af “den faste kerne” taler og hygger sammen på kryds og tværs. Ligesom jeg fx er vældigt begejstret for at snakke med min venindes bror, min “svigerkusines” fætter på modsat side, min onkels og tantes nære venner - som jeg for alles vedkommende kun ser omtrent hvert tiende år, og som jeg ikke ville være kommet til at lære lidt at kende, hvis jeg sad med de samme mennesker, som jeg omgås i forvejen, hver gang.
Nu er det måske også en ekstrem situation med min svigerfamilie, som ikke er så stor, og hvor flertallet udgøres af min mands tre kusiner - som er søstre - og deres mænd. De ses mindst hver 14. dag i forvejen. På mig virker det så lidt kedeligt, at de også partout vil sidde sammen til fester og ikke blande sig med andre.
Men igen - det er jo bare mig, der ville finde det ret ufestligt, og det er jo, hvad man “er til”. Min mand og jeg er begge meget udadvendte og sådan nogle, man kan placere hvor som helst, vi skal nok få en snak i gang, også med vildt fremmede. Jeg elsker at møde nye mennesker. Det er selvfølgelig meget individuelt, hvordan man har det med det. Derfor også rart efterhånden at finde ud af, hvad ens gæster hver for sig foretrækker - jeg ville jo aldrig med overlæg sætte nogen i en situation, de ikke bryder sig om.