Flotte kager uden flødeost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2019

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mor11 skriver:

Lige præcis kagen der, er jo en cheesecake så meget naturligt er der ost i og det er i høj grad osten der laver konsistensen her  

Men har din mand smagt sådan en før? Altså, den smager ikke af ost  

Jeg kan ikke komme i tanke om noget alternativt du kan putte i. Den bliver nok ret fesen hvis du kun laver den på fløde og creme fraiche og et shitload af husblas  

Jeg siger ikke at den ikke er på ost den her kage

jeg spørger om der en anden opskrift der der så flot med de røde farver og stå så skarpt, uden at der er ost i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2019

Lisette W

Love Angel skriver:

Årh undskyld glemte billedet 

her kommer den

Du kan lave den med en fromage fx. citronfromage 

Anmeld Citér

5. juli 2019

Love Angel

Mor til 4
Mulllesmor skriver:

Du kan lave en næsten magen til bare med vaniljecreme i mellem lagene og evt små stykker jordbær i cremen og stadig de halve jordbær rundt i kanten. Hvis du ikke er til kiksebund er en lys brownie med fx lidt revet marcipan i rigtig lækkert 

Hvis jeg bruger vaniljecreme kan jeg så stadig ligge det røde gele ovenpå?

Anmeld Citér

5. juli 2019

1518

Måske man kan lave den samme kage men bare bruge en mascarpone-creme i stedet? Ved godt det teknisk set også er en ost, men min kæreste kan ikke lide flødeost, men er helt tosset med mascarpone, måske det er det samme med din mand? ☺️

Anmeld Citér

5. juli 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Ja, som en anden skriver, kan du lave en vanillemousse eller alverdens andre mousser. 

Jeg sender lige et billede med af en jeg lavede noget a la det, men da det var en sidste øjeblikskage, havde jeg ikke tid til at lave mousser, så her er der brugt en råcreme, hvilket jo gør at den ikke står knivskarpt på nogen måder.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. juli 2019

Love Angel

Mor til 4
Lisette W skriver:

Du kan lave den med en fromage fx. citronfromage 

Kan man så stadig ha det røde gele ovenpå citronfromage? Og vil det smage godt med de halve jordbær i kanten?

Anmeld Citér

5. juli 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Love Angel skriver:

Hvis jeg bruger vaniljecreme kan jeg så stadig ligge det røde gele ovenpå?

Ja, du skal bare passe på ar geléen ikke er for varm, for så smelter det sammen med moussen. Men det er uanset om der var cheesecake eller moussekage

Anmeld Citér

5. juli 2019

Love Angel

Mor til 4
1518 skriver:

Måske man kan lave den samme kage men bare bruge en mascarpone-creme i stedet? Ved godt det teknisk set også er en ost, men min kæreste kan ikke lide flødeost, men er helt tosset med mascarpone, måske det er det samme med din mand? ☺️

Gid min mand var også havde det på den måde. Men desværre alt ost/flødeost er et kæmpe nej for ham men ellers tak for bud. 

Anmeld Citér

5. juli 2019

Love Angel

Mor til 4
Babyklar87 skriver:

Ja, du skal bare passe på ar geléen ikke er for varm, for så smelter det sammen med moussen. Men det er uanset om der var cheesecake eller moussekage

Altså ved godt at det med cheese cremen eller mousse det skal nok ligge stå i køleskabet og sætte sig. Men skal gele først været helt afkølet? Troede det skal nogenlunde være varmt/lunt

Anmeld Citér

5. juli 2019

Love Angel

Mor til 4
Babyklar87 skriver:

Ja, som en anden skriver, kan du lave en vanillemousse eller alverdens andre mousser. 

Jeg sender lige et billede med af en jeg lavede noget a la det, men da det var en sidste øjeblikskage, havde jeg ikke tid til at lave mousser, så her er der brugt en råcreme, hvilket jo gør at den ikke står knivskarpt på nogen måder.

Er råcreme dårlig til sådan kager der skal stå skarpt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.