Hvordan er jeres hverdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
6 svar
2 synes godt om
29. juni 2019

Anonym trådstarter

Hej piger, 

som spørgsmålet lyder: hvordan gør I i hverdagen? 

Jeg kan mærke jeg er ved, at blive en smule stresset. Hjertebanken. Hvis børnene taler i munden på hinanden, og den lille skriger. Jeg bliver helt svimmel nogle gange. 

Det værste er jeg lader det gå ud over børnene. Og min mand. Øv. 

Jeg er kun stresset over støj. Jeg kan fint navigere i et aktivt familieliv. Det er ligeså snart jeg skal tage stilling til en sulten dreng som piver (han er 1,5) og de store på 6 og 9 fx skændes om banale ting som hvor de skaæ sidde og spise. 

Hvordab håndtere I disse situationer? For lets face it - sådan er det jo! Både morgen og eftermiddag. Jeg savner mere harmoni og ro i min familie. Og som min mand kløgtigt siger, ‘jo mere rolig jeg er, ho mere rolig bliver situatioben’ Jeg ved han har fuldstændig ret. Men jeg kan jo ikke holde for at min krop ‘går i panik’ i de der spidsbelastninger. 

Hvordan gør I andre med tre børn? Og bliver det nemmere om nogle år? (Når den lille er ældre?)kan I bare helt frit leve med ordsproget: hakuna Matata?????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har "kun" 2 men 2 i en alder hvor de skændes Konstance om stort og småt. Mest småt..suk.. og den lille er stadig så lille at hun kan finde på at stikke i hyl eller bruge klynkegråd... Lyde min hjerne næsten ikke kan kapere ..

Anyhow.. jeg forholder mig rolig og konstruktiv så længe jeg nu kan. Men når det bliver for meget siger jeg også fra... Mine har efterhånden fået at vide at jeg hverken er tjener eller blæksprutte, 10.000 gange og skændes de og kører hinanden op, bliver de skilt ad. Ærgelig ærgeligt. Jeg magter ikke at høre på råb og skrig og Brok, hverken når vi lige er stået op, eller når vi kommer hjem efter en lang dag..

Jeg ville gerne være tålmodig og bare kunne tælle til 1milliard og være i det. Men det fungerer ikke for mig, jeg er nødt til at sige fra. Også på den hårde måde til tider.  Jeg er i øvrigt alene med dem meget af tiden da min kæreste arbejder i udlandet. Det gør det ikke just lettere at kapere  

Anmeld Citér

29. juni 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Da mine tre unger var små lavede jeg  eftermiddagsmad klar om morgen inden ungerne stod op. Det gav ro om eftermiddagen. 

Anmeld Citér

29. juni 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg har "kun" 2 men 2 i en alder hvor de skændes Konstance om stort og småt. Mest småt..suk.. og den lille er stadig så lille at hun kan finde på at stikke i hyl eller bruge klynkegråd... Lyde min hjerne næsten ikke kan kapere ..

Anyhow.. jeg forholder mig rolig og konstruktiv så længe jeg nu kan. Men når det bliver for meget siger jeg også fra... Mine har efterhånden fået at vide at jeg hverken er tjener eller blæksprutte, 10.000 gange og skændes de og kører hinanden op, bliver de skilt ad. Ærgelig ærgeligt. Jeg magter ikke at høre på råb og skrig og Brok, hverken når vi lige er stået op, eller når vi kommer hjem efter en lang dag..

Jeg ville gerne være tålmodig og bare kunne tælle til 1milliard og være i det. Men det fungerer ikke for mig, jeg er nødt til at sige fra. Også på den hårde måde til tider.  Jeg er i øvrigt alene med dem meget af tiden da min kæreste arbejder i udlandet. Det gør det ikke just lettere at kapere  

Åh ja - mine to store skændes virkelig tit. 

Det er så hårdt. Og skaber ikke mindst enorm dårlig stemning. 

Men sejt, at du kan være rolig lidt tid inden du eksplodere. Det skal jeg virkelig lære mig selv. 

Jeg er også tit alene med alle tre. Det kræver lidt tålmodighed 

Anmeld Citér

29. juni 2019

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Da mine tre unger var små lavede jeg  eftermiddagsmad klar om morgen inden ungerne stod op. Det gav ro om eftermiddagen. 

Tak for det tip

Anmeld Citér

29. juni 2019

MrsB

Jeg arbejder i en børnehave = larm hele dagen

Så har jeg 3 børn på 1,5 år, 5 år og 6,5 år. De kan også godt larme. 

Hvis jeg er helt fyldt op i hovedet af lyde og stimuli, så låner jeg min mands Bose headset. Det er støjreducerende. Men man kan stadig høre hvis nogle snakker eller der sker noget.. Det fjerne lige alle de ligegyldige lyde og skaber ro. 

Det er selvfølgelig sådan et her og nu redskab, men hvis du på sigt bedre kan være i det, og holde et højt humør så smitter det af og skaber mere ro.?

Anmeld Citér

29. juni 2019

Anonym trådstarter

MrsB skriver:

Jeg arbejder i en børnehave = larm hele dagen

Så har jeg 3 børn på 1,5 år, 5 år og 6,5 år. De kan også godt larme. 

Hvis jeg er helt fyldt op i hovedet af lyde og stimuli, så låner jeg min mands Bose headset. Det er støjreducerende. Men man kan stadig høre hvis nogle snakker eller der sker noget.. Det fjerne lige alle de ligegyldige lyde og skaber ro. 

Det er selvfølgelig sådan et her og nu redskab, men hvis du på sigt bedre kan være i det, og holde et højt humør så smitter det af og skaber mere ro.?

Jeg arbejder i en vuggestue - så jeg forstår hvad du mener...... 

det var sgu da en mega god ide! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.