Medicinsk og kirurgisk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
4 svar
3 synes godt om
21. juni 2019

Kasere

Hej, og tak for medlemskab her inde.

Jeg stoppede på p-piller februar mnd, og blev så gravid efter første cyklus.

Den 15. Maj fik jeg en MA, efter scanning i uge 8 der viste at der ikke mere var noget liv. Til kontrol scanning blev der konstanteret at der ikke havde fungeret og jeg fik derfor en udskabning 20. Maj. 

Jeg har et ønske om at hurtig blive gravid igen, men vi vil helst ikke gøre det til noget stressende. 

Vi har haft sex ca 1 gang i ugen siden den 02.06, og jeg forventer så ikke at jeg er blevet gravid så hurtig igen. (Jeg har også taget en negativ test).

Jeg synes jeg mangler nogle oplysninger rundt hvornår mens normalt kommer igen, jeg ved ikke hvad jeg skal forvente og hvor længe det normalt tager at blive gravid igen efter abort.��

Jeg er så forvirret og fortvivlet

Unskyld min dårlige dansk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2019

CBbaby

Jeg har prøvet præcis det samme. 

Medicinsk først (2gange) også en kirurgisk. 

Lægerne sagde, at efter den  kirugiske ville der gå mellem 4-8 uger før menstruation. Snittet hedder 6. 

Jeg fik det 6 uger efter den kirugiske :-) 

Ingen kan desværre fortælle dig, hvor længe der går før der du kan opnå en ny graviditet. Men så snart du hr haft ægløsning kan du jo potentielt. 

Anmeld Citér

21. juni 2019

Den er på vej

for mig tog det lidt længere end 4 uger før jeg fik mens. Og jeg blev gravid inden næsten cyklus. Så det kan godt gå hurtigt. Men jeg synes faktisk at det var lidt hårdt at blive hurtigt gravid selvom jeg ønskede det, for jeg var ikke kommet over tabet af mit andet barn (jeg opdagede MA i uge 11). Jeg er glad for at være gravid, men jeg sørger stadig over den anden. Men håber du får en lille en snart

Anmeld Citér

21. juni 2019

Kasere

Tak for svar, jeg var hos en gynækolog, og da medicinsk abort ikke havde virket fik jeg udført kirurgisk abort med det samme(havde jeg skulle valgt igen, havde jeg helt klart taget i narkose på sygehuset). 

Jeg har efterfølgende været der inden flere gange til kontrol, men synes jeg har manglet en del svar. 

Vi vil heller ikke gå 100% ind for at prøve igen, men bare have sex som normalt da jeg er bange for at skuffelsen skulle blive større hvis det ikke lykkes. 

Jeg skriver så godt dansk jeg kan, men kommer fra Norge, så det er ikke så nemt! 

Anmeld Citér

21. juni 2019

Den er på vej

Kasere skriver:

Tak for svar, jeg var hos en gynækolog, og da medicinsk abort ikke havde virket fik jeg udført kirurgisk abort med det samme(havde jeg skulle valgt igen, havde jeg helt klart taget i narkose på sygehuset). 

Jeg har efterfølgende været der inden flere gange til kontrol, men synes jeg har manglet en del svar. 

Vi vil heller ikke gå 100% ind for at prøve igen, men bare have sex som normalt da jeg er bange for at skuffelsen skulle blive større hvis det ikke lykkes. 

Jeg skriver så godt dansk jeg kan, men kommer fra Norge, så det er ikke så nemt! 

Du skriver rigtig fint dansk Jeg var igennem det samme som dig. Jeg fik først en medicinsk abort, som var meget pinefuld, og de måtte så operere bagefter. Vi prøvede heller ikke at blive gravide med det samme, men vi beskyttede os så heller ikke. Det hele er meget uregelmæssigt efter abort. Så der er ingen konkrete svar. Og det er meget individuelt. For mig gik det hurtigt. Jeg tog en test bare for ikke at blive skuffet over at få mens, og ved anden cyklus var den så positiv. Jeg havde ikke set det komme, for vi var ikke særlig aktive... Jeg vil bare advare dig om at det faktisk godt kan være hårdt at være gravid igen hurtigt. Jeg kan stadig godt græde over den jeg mistede som var helt planlagt. Jeg mistede i februar. Jeg har været meget rationel omkring det at miste, men det er stadig hårdt.  Jeg får også lidt dårlig samvittighed over at være ked af det for jeg er jo gravid igen, og det er jo godt.

Jeg ved at mange bliver hurtigt gravide igen, og jeg ved at der er mange der må gå længe før det lykkes dem. Lægerne siger at indenfor 1 år er normalt. Jeg bliver åbenbart nemt gravid for det var i første hug sidste gang. Så ejg vil formode at det tager den tid det tog sidst... Men jeg gætter jo bare. Men ja prøv at slappe af, og bearbejd sorgen og nyd hinanden. Jeg ved det er hårdt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.