Er pædagogerne gået for vidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.805 visninger
55 svar
227 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2019

Anonym trådstarter

Føler ofte at vi bliver talt ned til i vores børns institution. 

-De skal have nyt tøj på hver dag (må ikke have det samme på flere dage selvom det er rent, det smutter en gang i mellem.)

-næsten hver dag skal vi hører at madpakkerne er for kedelige. Eks: Nu har dit barn fået min snack peber. Dit barn har altså fået nogle af 'et andet barn' Vindruer i dag. (det hører vi ofte fra en pædagog). vi har som regel 'kun' 4 halve rugbrød med forskelligt pålæg, og to-tre snacks feks grøntsager, et halvt frugt, kiks, ostehaps eller lign også en eftermiddags madpakke med bolle/sandwich eller lign. Mange af de andre børn har næsten kun snacks med og så en halv rugbrød, vores valg af madpakker har længe været en tvist.

- De vil kun have møder med mig eller med os begge. Min mand må aldrig komme selv selvom vi har fælles forældremyndighed og bor sammen.

-De vil have vi putter vores børn tidligere. De kommer i seng 20:30-21 Vi har prøvet med det resultat at de står op ved 4-5 tiden. 

-De har for lange dage. Tager altid ud og handler eller ordner det praktiske inden jeg henter børn kl 16-16:30

Nu er vi blevet indkaldt til netværksmøde fordi de er bekymret for deres trivsel. Der kommer socialrådgiver og sundhedsplejerske. Vi har ikke fået nogen konkret dagsorden så ved ikke hvordan jeg skal forberede mig.  

Har I en periode ladet min mand hente pigerne, da jeg ikke havde overskud til at møde glad op og så blive 'irettesat' næsten hver dag. 

Synes vi på en pæn stille måde har udtryk vores mening, men det hjalp ikke. Er vi for nærtagende? 

Håber I vil dele nogle af jeres erfaringer eller råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Mht tip madpakkerne tænker jeg de skaæ blande sig udenom. Det kan de ikke blande sig i. 

De kan blande sig, hvis de mener dit barn mistrives. Jeg ved ikke hvor gamle dine børn er - men umiddelbart vil jeg også sige det er for sent, at komme i seng. Hvornår står de op? 

Det lyder som nogle Lange dage - jeh ville også undre mig, hvis du fx har tidligt fri om dagen? Hvorfor tager du dem aldrig med ud og handle? 

Blot et par tanker - som mor og pædagog samtidig 

Anmeld Citér

18. juni 2019

MinC

Du skal da have en dagsorden og en forklaring på, hvorfor I er indkaldt til nerværksmøde! Man kan ikke indkalde en socialrådgiver og sundhedsplejerske til møde uden først at have drøftet det med forældrene. 

Anmeld Citér

18. juni 2019

Anonym

Nu er det jo svært at vurdere, når vi kun har din subjektive beskrivelse. Jeg tænker, at når de har indkaldt til et møde, så er det fordi de er bekymrede. 

I forhold til det med rent tøj: Mine børn får rent tøj på hver dag. De er aktive børn og deres tøj er ikke længere rent når vi når til aften. 

I forhold til sengetider: vi står op kl 6.15 hver dag, så min 5 årige kommer i seng kl 19 og min 10 årige kl 20.15. Synes det lyder som sene sengetider for børnehavebørn, med mindre de kan sove til kl. 8. 

I forhold til madpakker. Hvis de reelt indeholder, det du beskriver, så lyder det da som super madpakker. 

I forhold til, at du henter kl  16 16.30, så kunne i måske vælge at handle stort ind i weekenden, så du kan hente børnene umiddelbart efter arbejde. Det lyder som lange dage, især når der er mulighed for at du kan hente tidligere.  

Jeg tænker umiddelbart der må være en bekymring fra børnehavens side ud over det du beskriver her. Det er der så mulighed for, at få afklaret til mødet. Ved du om børnehaven har skrevet en underretning?

Anmeld Citér

18. juni 2019

Anonym

Jeg havde rykket mit barn udfra de ting du skriver. De skal på ingen måde blande sig i mad, tøj eller sendetider. 

Synes slet ikke i er nærtagende. 

Min søn går også i børnehave. Han får samme madpakke som du beskriver, han kan også godt få det samme tøj på dagen efter hvis det ikke er beskidt. Han kommer godt nok i seng kl 19 og kommer op kl 6:30. Afleveres i børnehaven kl 7:15 og hentes først igen mellem 16-16:30. Han har meget lange dage. Men der er simpelthen ikk mulighed for kortere. 

Anmeld Citér

18. juni 2019

Sandratoft

Anonym skriver:

Føler ofte at vi bliver talt ned til i vores børns institution. 

-De skal have nyt tøj på hver dag (må ikke have det samme på flere dage selvom det er rent, det smutter en gang i mellem.)

-næsten hver dag skal vi hører at madpakkerne er for kedelige. Eks: Nu har dit barn fået min snack peber. Dit barn har altså fået nogle af 'et andet barn' Vindruer i dag. (det hører vi ofte fra en pædagog). vi har som regel 'kun' 4 halve rugbrød med forskelligt pålæg, og to-tre snacks feks grøntsager, et halvt frugt, kiks, ostehaps eller lign også en eftermiddags madpakke med bolle/sandwich eller lign. Mange af de andre børn har næsten kun snacks med og så en halv rugbrød, vores valg af madpakker har længe været en tvist.

- De vil kun have møder med mig eller med os begge. Min mand må aldrig komme selv selvom vi har fælles forældremyndighed og bor sammen.

-De vil have vi putter vores børn tidligere. De kommer i seng 20:30-21 Vi har prøvet med det resultat at de står op ved 4-5 tiden. 

-De har for lange dage. Tager altid ud og handler eller ordner det praktiske inden jeg henter børn kl 16-16:30

Nu er vi blevet indkaldt til netværksmøde fordi de er bekymret for deres trivsel. Der kommer socialrådgiver og sundhedsplejerske. Vi har ikke fået nogen konkret dagsorden så ved ikke hvordan jeg skal forberede mig.  

Har I en periode ladet min mand hente pigerne, da jeg ikke havde overskud til at møde glad op og så blive 'irettesat' næsten hver dag. 

Synes vi på en pæn stille måde har udtryk vores mening, men det hjalp ikke. Er vi for nærtagende? 

Håber I vil dele nogle af jeres erfaringer eller råd 

Hvorfor vil de kun have møder med dig? Kan din mand ikke dansk? 

Mht madpakke skal de da blande sig udenom, hvad er det præcist de siger der er galt ned dem?

Ved sengetider, så er min næsten 5 årige pige først lige faldet i søvn her 21:30. Det startede da hun var omkring 2 år, der ville hun først sove mellem 20 og 22, og nu hvor hun snart bliver fem, ja så er det endnu værre. Hun skal op kl 6:30, men vi kan jo ikke tvinge hende til at falde i søvn. Vi putter omkring kl 19:30, så hun ligger og slapper lidt af i par timer inden hun falder i søvn. 

Skal du handle eller gøre rent hver dag? I kan med fordel handle én gang om ugen, og det samme med hovedrengøring, evt om søndagen? Og så handle eller gøre rent om aftenen? Det gør vi herhjemme. 

Og selvfølgelig skal i da have dagsordenen af vide....... 

Anmeld Citér

18. juni 2019

Abracadabra

Pædagogerne lyder til at bruge meget energi på at forsøge at påvirke jer i en anden retning. Udfra dine beskrivelser virker det overdrevent, men der er jo altid 2 sider af en sag. Er det fx undertøjet, der ikke bliver skiftet dagligt? Fremstår børnene nussede/uplejede og måske trætte i løbet af dagen? Hvis ungerne nu siger, at de ser gyserfilm til kl 21, bliver børnehaven selvfølgelig bekymret. 

Faktum er, at der er en bekymring, som pædagogerne er forpligtede til at reagere på. Og det er ikke sikkert, at dagsordenen er andet end de emner, du nævner hér. Hvis du gerne vil vide mere, kan du jo bede om en dagsorden - evt selv lave en og sende den til børnehaven - og opfordre dem til at skrive punkter på. 

Anmeld Citér

18. juni 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har du/I ikke været til trivselssamtale inden der er indkaldt til netværksmøde? 

Hvis ja - hvad siger de om dine børns trivsel i børnehaven? 

Mine børn får ikke nyt tøj på hver dag medmindre det er snavset. Men får selvfølgelig rent undertøj på hver dag. Rent tøj hver anden dag - også selvom det ikke er snavset. Men synes det er en underlig ting at gå op i - ja selv hvis der er kommet en plet på tøjet. 

Madpakkerne du beskriver lyder fine. Siger de at madpakkerne er kedelige eller er det din tolkning? Fortæller de måske bare at dine børn har fået noget af andre børn uden nogen bagtanker men blot for at fortælle??

Hvis de oplever meget trætte børn kan jeg godt forstå de undrer sig over sendetiden. Har de sagt noget om det eller hvorfor ved de hvad tid jeres børn går i seng? 

Altså det er et noget tyndt grundlag at holde netværksmøde for hvis det er som du skriver det. Så kan ikke lade være med at tænke om det mon handler om børnenes trivsel og adfærd i børnehaven det handler om? 

Anmeld Citér

19. juni 2019

Soonmom

Altså fra din side af sagen lyder det som de blander sig for meget, men man indkalder ikke til møder hele tiden med mindre der er en klar årsag til det, så tænker der må ligge meget mere i det. 

Du handler vel heller ikke hver dag? - så det er vel ikke hver dag de bliver hentet så sent? - hvad tid kommer de?

Sengetiden lyder også sent i mine øre, og må indrømme at pædagogerne aldrig har spurgt ind til mine børns sengetid, så det må jo være fordi de er uoplagte?

- hvis de er uoplagte kan det ligeledes være årsagen til at de blander sig i madpakken, altså at det ikke er fordi I skal give noget forskelligt med, men noget mere sundt og nærende?

Og det er ikk normalt og okay at de skal have mad af de andre børn, så der må ligge mere i madpakkeepisoderne 

Nyt tøj på hver dag må jo være fordi de enten er beskidte eller lugter ellers blander pædagogerne sig ikke i den slags

Anmeld Citér

19. juni 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus

Forstår slet ikke at så mange stejler på hentnings tidspunktet. Kan slet ikke se hvordan en normal familie med 2 forældre på 37 timer kan hente før kl 16?  er mange af jer herinde på deltid?

Vores normale arbejdstider herhjemme er 8-16 hver dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.