Kødfri aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.922 visninger
3 svar
1 synes godt om
16. juni 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min datter gider ikke spise aftensmad hvis der er kød på tallerkenen og lægen sagde at vi ikke skulle tvinge hende, men prøve at servere nogle vegetariske retter i stedet. Personligt vil jeg lige så gerne have f.eks. Pasta Alfredo som pasta og kødsovs, men min kæreste er en stor kødelsker så jeg synes det kan være svært at finde på en menu der er tilfredsstillende for os alle.

Har I nogle lækre ideer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2019

Sprit25

Vi laver tit kødfrie retter  

Chili sin carne

Wok med tofu

Vegetar tarteletter

Grøn roulade

Quesadilla med ost, squash, majs og ost

Taco med grønssagsfyld

Også bruger vi ellers plantefars meget

Anmeld Citér

16. juni 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Min datter gider ikke spise aftensmad hvis der er kød på tallerkenen og lægen sagde at vi ikke skulle tvinge hende, men prøve at servere nogle vegetariske retter i stedet. Personligt vil jeg lige så gerne have f.eks. Pasta Alfredo som pasta og kødsovs, men min kæreste er en stor kødelsker så jeg synes det kan være svært at finde på en menu der er tilfredsstillende for os alle.

Har I nogle lækre ideer? 

Vegetar lasagne

Pasta med pesto(og grønsager) 

Suppe

Rugbrød

Vegetarbøffer

Anmeld Citér

16. juni 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min pige spiser heller ikke meget kød, men vi laver dog ikke speciel mad af den grund, vi sørger bare for at der altid er noget at vælge imellem. Der er masser af proteiner i grøntsager, så hvis bare hun spiser dem, er alt ok. Men man kan nu nemt snige linser og bønner med i en gryderet, og hummus som dip til gnavegrønt er også ofte et hit.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.