Hvad gør vi er så forskellige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

525 visninger
6 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2019

Anonym trådstarter

Måske et dumt spørgsmål og måske et lige så indlysende svar, men hvad gør (altså hvad i vores opvækst) at vi er SÅ forskellige.

Jeg kom til at tænke på det, da jeg læste tråden med TS der er på KH grundet angst og socialfobi og skal have sønnen på 9 år med bussen.

Nogle reagerer med at hun da "bare" kan følge ham frem og tilbage da hun alligevel bare går derhjemme.

Andre reagerer med, at det kan hun da ikke bare når hun netop lider af de ting hun gør.

Hvad tænker i, hvad gør at i tænker enten det ene eller det andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Måske et dumt spørgsmål og måske et lige så indlysende svar, men hvad gør (altså hvad i vores opvækst) at vi er SÅ forskellige.

Jeg kom til at tænke på det, da jeg læste tråden med TS der er på KH grundet angst og socialfobi og skal have sønnen på 9 år med bussen.

Nogle reagerer med at hun da "bare" kan følge ham frem og tilbage da hun alligevel bare går derhjemme.

Andre reagerer med, at det kan hun da ikke bare når hun netop lider af de ting hun gør.

Hvad tænker i, hvad gør at i tænker enten det ene eller det andet?

Meget simpelt svar. 

Fordi vi mennesker er forskellige og har fået forskellige opvækster, oplevet forskellige ting gennem livet og har generelt bare forskellige holdninger. 

Tag abort f.eks. Nogen mener det er ok andre mener det er bandlyst. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Meget simpelt svar. 

Fordi vi mennesker er forskellige og har fået forskellige opvækster, oplevet forskellige ting gennem livet og har generelt bare forskellige holdninger. 

Tag abort f.eks. Nogen mener det er ok andre mener det er bandlyst. 

Ja det var også derfor jeg skrev det var et indlysende svar muligvis.

Men tænker bare alligevel - hvad der gør at nogen er meget imod at folk er "syge" på KH og andre udviser enoooormt meget medfølelse og synes folk nærmest bare skal have lov at være i fred.

Anmeld Citér

14. juni 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men tænker bare alligevel - hvad der gør at nogen er meget imod at folk er "syge" på KH og andre udviser enoooormt meget medfølelse og synes folk nærmest bare skal have lov at være i fred.

Jeg tror også det har meget med medier, programmer.. Fremstillingen af folk på KH og førtids pension og sådan noget. Der har været meget omkring at der er nogen der er på det, fordi de bare ikke gider at arbejde, at det ikke kan betale sig... Og det bliver folk farvet af.
Omkring det med at være syg med ting som angst, og gående hjemme, ja det er pisse hårdt, men nogen gange skal man hakke op i sig selv og gå lidt længere(Jeg gør det selv, så det er ikke fordi jeg ikke forstår) end man plejer.

Men når man er en familie med børn, er man nødt til nogen gange at gøre ting der er hårdt, for deres skyld. 

Vi har alle forskellige meninger, og så vil det være, det kan have noget med opdragelse at gøre, men det kan også være hvad man selv har oplevet eller set. 

Søskende kan jo også vokse op og blive fuldstændig forskellige og de er opdraget af de samme en/to menneske(r). Så det er simpelt, vi er forskelligt og vi tænker forskelligt. 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Fordi at der er tale om en så lille procentdel der reelt er syge og på kontanthjælp, de fleste skriger lang væk af dovenskab og gemmer sig bag diverse psykiske diagnoser. 

Alle (både dem der vises i programmer), men også dem jeg selv har kendskab til bo så rodet og virker bare som nogle typer der virkelig skulle have er los i røven.

De kan ikke arbejder fordi de gemmer sig bag en eller flere psykiske diagnoser, men er i stand til at sætte en masse børn i verden, gå til bango, hundeudstilling eller andet i den dur, så burde man måske prioterer sit liv anderledes, der vigtigste må jo trods alt være at kunne forsøge sig selv og sin familie. 

Og nej folk skal sku ikke have lov at være i fred, det danske velfærdssamfund er ved at bryde sammen fordi så mange bare er ligeglade og ikke ønsker at løfte en finger. 

Anmeld Citér

15. juni 2019

Anonym

Opvækst - 

Se bare det t være overvægtig nogle jeg kender hader overvægtige de kan simpelthen klare synet af dem, og vild ikke ha noget med dem

at gøre.

mens andre er tykke eller er opvokset med tykke mennesker så har man selvfølge en anden holdning 

samt børn nogle mener oprigtigt når baby er 6 måneder skal de i vuggestue at være hjemme vilde være synd og ødelæggende dem sociale mens andre synes man skal vente nogle år osv osv osv 

Anmeld Citér

15. juni 2019

BabyMama2016

Anonym skriver:

Fordi at der er tale om en så lille procentdel der reelt er syge og på kontanthjælp, de fleste skriger lang væk af dovenskab og gemmer sig bag diverse psykiske diagnoser. 

Alle (både dem der vises i programmer), men også dem jeg selv har kendskab til bo så rodet og virker bare som nogle typer der virkelig skulle have er los i røven.

De kan ikke arbejder fordi de gemmer sig bag en eller flere psykiske diagnoser, men er i stand til at sætte en masse børn i verden, gå til bango, hundeudstilling eller andet i den dur, så burde man måske prioterer sit liv anderledes, der vigtigste må jo trods alt være at kunne forsøge sig selv og sin familie. 

Og nej folk skal sku ikke have lov at være i fred, det danske velfærdssamfund er ved at bryde sammen fordi så mange bare er ligeglade og ikke ønsker at løfte en finger. 

Enig her.

Arbejder i det offentlige meget interessant at se hvad mennsker “ikke kan” når det kommer til arbejde, men hvad de kan når det er noget de vild 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.