Hjælp mig af med stress please :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2019

Anonym trådstarter

Jeg er i gang med studie ved siden af jobbet. Jeg er begyndt at få en masse stresssymptomer. Men jeg har kun 1 år tilbage af studiet, så jeg vil ikke sygemeldes. 

I stedet søger jeg gode råd til at håndtere situationen og hverdagen  og til at dæmpe min stress.

Jeg forestiller mig at der sidder andre der har været i samme situation, som kan give et par gode råd :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2019

Anonym

Åh det kunne hjælpe os lidt af vide. Hvad du arbejder som. Eller læser. 

Anmeld Citér

10. juni 2019

HåberPåMirakler

Hold pause. Sæt grænser for hvor meget tid du bruger på studie. Lav mindfulness øvelser. Dyrk motion. Spis sundt. Mediter. Vær udenfor i naturen. 

Det har hjulpet mig meget alle de ting Jeg har været sygemeldt to gange med stress/angst/depression. 

Og for mærk efter, det er okay at have for meget om ørene, men man kan ikke gå et år med stress symptomer uden at det ender skidt. Eller meget få kan i hvert fald .. 

Du er vigtig, du skal passe på dig selv  

Anmeld Citér

10. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh det kunne hjælpe os lidt af vide. Hvad du arbejder som. Eller læser. 

Jeg vil helst ikke genkendes :-)

Men jeg kan vel godt afsløre at jeg har fuldtidsjob i dagtimerne og at det er en videregående uddannelse jeg læser ved siden af. Undervisningen foregår via nettet i hverdage, med supplerende skoledage i hver 6. weekend. 

Anmeld Citér

10. juni 2019

Anonym trådstarter

HåberPåMirakler skriver:

Hold pause. Sæt grænser for hvor meget tid du bruger på studie. Lav mindfulness øvelser. Dyrk motion. Spis sundt. Mediter. Vær udenfor i naturen. 

Det har hjulpet mig meget alle de ting Jeg har været sygemeldt to gange med stress/angst/depression. 

Og for mærk efter, det er okay at have for meget om ørene, men man kan ikke gå et år med stress symptomer uden at det ender skidt. Eller meget få kan i hvert fald .. 

Du er vigtig, du skal passe på dig selv  

Tak for hjælpen :-) 

Jeg har en rigtig god studiegruppe og en god arbejdsgiver. Jeg vil ikke risikere at skulle sætte noget over styr pga en sygemelding. Samtidig vil jeg også gerne være færdig til normeret tid. 

Det hjælper mig at vide at der kun er 1 år tilbage. Jeg har altid før været god til at bide tænderne sammen og komme i mål med en opgave. Det satser jeg på at kunne denne gang også. 

Det har overrasket mig at jeg føler mig så stresset, men hverdagen er presset og oven i det, blev et nært familiemedlem alvorligt syg. Så jeg er nu presset til det yderste af hvad døgnet rummer og får sovet for lidt og spist for meget sødt, for at holde mig oppe :-(

Tak for dine gode råd. Jeg tager det helt klart til mig  så jeg kan passe på mig selv samtidig :-)

Anmeld Citér

10. juni 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg har en rigtig god studiegruppe og en god arbejdsgiver. Jeg vil ikke risikere at skulle sætte noget over styr pga en sygemelding. Samtidig vil jeg også gerne være færdig til normeret tid. 

Det hjælper mig at vide at der kun er 1 år tilbage. Jeg har altid før været god til at bide tænderne sammen og komme i mål med en opgave. Det satser jeg på at kunne denne gang også. 

Det har overrasket mig at jeg føler mig så stresset, men hverdagen er presset og oven i det, blev et nært familiemedlem alvorligt syg. Så jeg er nu presset til det yderste af hvad døgnet rummer og får sovet for lidt og spist for meget sødt, for at holde mig oppe :-(

Tak for dine gode råd. Jeg tager det helt klart til mig  så jeg kan passe på mig selv samtidig :-)

Jeg ville tage en snak med din læge. Og få nogle snakke med en psykolog.

Jeg kan kun sige at hvis man har reel stress, så kommer man ikke over det ved at “tage sig sammen”/ “bide tænderne sammen”. Jeg kender flere der tro det og ender med sygemeldinger i adskillige måneder. ... og faktisk aldrig bliver sig selv igen. Så det er værd at stoppe op før man når kanten og falder ud over den.

Anmeld Citér

11. juni 2019

Sprit25

Jeg læser selv igen, med to studiejobs og to børn. 

Jeg får ikke su, da det er anden uddannelse, fair nok, og jeg betaler endda selv for timerne, grundet uddannelsesloftet. 

Jeg mærker også tit stressen og må indrømme så tager jeg dage, hvor jeg lukkee ned. Ungerne bliver passet, jeg får byttet vagten og ladet lektier ligge. 

Derudover er min mand god til, at lade mig tage i fredagsbar, ud efter arbejde osv for at jeg lige kan trække vejret! 

Jeg ville ikke slække på uddannelse, men hører måske om du kan få lidt færre timer på job, mens du læser

Anmeld Citér

11. juni 2019

serinasmor

Anonym skriver:

et år er meget længe for din krop at være i alarmberedskab! ... 

Overvej hvorfor det er vigtigt for dig at færdiggøre på normeret tid (det har reelt intet at sige for de allerfleste jobs efterfølgende) OG overvej om du kan studere på deltid eller halv tid - til sygdomsperioden er overstået. 

hvis du har stress symptomer nu, så er der en risiko for at du kan smadre dig selv fuldstændig, hvis du ikke lytter. Og så kan du måske aldrig færdiggøre eller holde til at bruge den uddannelse du ødelagde dig selv med. 

Lyt til din krop - det er det bedste for dig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.