Klædeskab som rumdeler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. juni 2019

Julda

Hjælp lige her, hvis i har gode tanker og ideer

Vi skal have rykket lidt rundt derhjemme. Vi har et stort rum ovenpå som egentlig nok er bygget med formålet at være stue, men det har vi ikke brugt det til. Det er brugt som legeareal for vores tre børn. Men de bruger de bare aldrig. På samme tid har vi haft ofret os og flyttede sidste efterår soveværelse ind i et ekstra tilbygget rum, hvor man ikke kan åbne vinduet. 

Vi konstaterer nu, at det dur simpelthen ikke. Fordi solen skinner på den side hele eftermiddagen, og soveværelset er en sauna her i sommeren. Så nu vil vi have soveværelse i før omtalte store rum. Men altså vi vil gerne stille noget op som rumdeler for privatliv, og helst uden at skulle ud at bruge penge. Vi tænkte på at bruge vores klædeskab. 

Her bekymrer jeg mig dog for vælterisiko. Vi kan fæstne det til væggen på den korte led, men jo ikke den lange, der vil stå ud i rummet og fungerer som adskiller. 

Vi bor til leje og må ikke tilbygge en ekstra væg. 

Ville i turde den løsning? Og hvad ville i gøre med den "grimme" side af klædeskabet (bagsiden)? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78
Julda skriver:

Vi skal have rykket lidt rundt derhjemme. Vi har et stort rum ovenpå som egentlig nok er bygget med formålet at være stue, men det har vi ikke brugt det til. Det er brugt som legeareal for vores tre børn. Men de bruger de bare aldrig. På samme tid har vi haft ofret os og flyttede sidste efterår soveværelse ind i et ekstra tilbygget rum, hvor man ikke kan åbne vinduet. 

Vi konstaterer nu, at det dur simpelthen ikke. Fordi solen skinner på den side hele eftermiddagen, og soveværelset er en sauna her i sommeren. Så nu vil vi have soveværelse i før omtalte store rum. Men altså vi vil gerne stille noget op som rumdeler for privatliv, og helst uden at skulle ud at bruge penge. Vi tænkte på at bruge vores klædeskab. 

Her bekymrer jeg mig dog for vælterisiko. Vi kan fæstne det til væggen på den korte led, men jo ikke den lange, der vil stå ud i rummet og fungerer som adskiller. 

Ville i turde den løsning? Og hvad ville i gøre med den "grimme" side af klædeskabet (bagsiden)? 

Jeg ville ikke, da det ikke er så kønt med en skabsbagside. Ikea har nogle billige rumdelere, som kan fikseres i gulvet. Det giver også lidt ekstra opbevaringsplads. 

Anmeld Citér

8. juni 2019

1518

Jeg havde nok fundet en anden løsning, f.eks. En rigtig rumdeler. Men hvis I gerne  vil bruge klædeskabet, kan I måske finde et flot tapet og sætte på bagsiden? Evt. med en liste rundt langs kanten for at lave en pæn afslutning. Det kræver dog, at bagsiden er nogenlunde jævn. 

Anmeld Citér

11. juni 2019

serinasmor

Julda skriver:

Jeg ville godt turde umiddelbart - kan den ikke også fikseres i loftet hvis det skal være? 

Spartel den grimme bagside ud og mal den i en farve du synes er pæn  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.