Hvor meget samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2019

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på 11 måneder, faren og mig har aldrig boet sammen. Faren og mig har haft rigtig mange konflikter, men jeg har alligevel sørget for at han så sin datter regelmæssigt. Han har dog været rigtig grim ved mig, og ofte råbt ad mig ved samvær, taget vores datter med da hun var helt spæd og flere gange tiltvunget sig adgang til min bolig selvom jeg bad ham gå igen.

Vi skal på tirsdag i Familieretshuset (Statsforvaltningen) med henblik på at få lavet en fast aftale om samvær, og jeg er meget nervøs.

Hvad kan jeg forvente far får af samvær?

Har det betydning at han tidligere har været voldsom ved mig og at vi har mange konflikter?

Hvis nogen har stået i en lignende situation hører jeg meget gerne jeres erfaringer og råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2019

LSS

Følger lige med her. 

Håber det bedste for dig 

Anmeld Citér

7. juni 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ved ikke meget om det, håber det går så godt som det nu kan...

tænker det er vigtigt at du fortæller, at han har været voldsom foran barnet og at du ønsker det stoppet. 

Anmeld Citér

7. juni 2019

Anonym

De siger gerne Max i overnatning per fyldte år men gerne en gang i ugen Ca så der ikke gå for længe imellem 

Skriver som ano da jeg selv ligger i svær skilsmisse og ved han har familie her ind 

Anmeld Citér

8. juni 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Har været en del i statsamtet med en veninde. De er fuldstændig ligeglade med hvordan far har behandlet dig. Her havde faren truet moren med kniv ( anmeldt til politiet), slået flere gange og generelt talte rigtig grimt/manipulerende til moren. Men statsforvaltningen holder på at han jo derfor godt kan være en god far - for han har aldrig, hvad vi ved af, gjort noget mod deres fælles søn. 

Så vær obs på at de er fuldstændig ligeglade med jeres relation - det er hvilken far han er og far og datters relation der er vigtig. Når jeres datter er ca 1 år hedder retningslinjerne 1 overnatning pr gang. Hvor ofte det så er er lidt individuelt når de er så små og der kan nogle praktiske ting også have betydning ( hvor tæt bor i på hinanden, går hun i institution, hvor ofte er hun vant til at se far osv), men regn med 1 dag pr samvær. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.