Har man nedsat progesteron ved PCO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2019

Anonym trådstarter

Er her nogen som ved om man har nedsat progesteron niveau ved PCO eller er det forhøjet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Er her nogen som ved om man har nedsat progesteron niveau ved PCO eller er det forhøjet? 

Nedsat. Hvad da?

Anmeld Citér

2. juni 2019

Anonym

Progesteron er det samme, om du har PCO eller ej. 

Progesteron dannes i det gule legme,er æget ikke befrugtet eller ved en bio, vil det gule legme gå til grunde omkring 4+0,hvor ved progesteronet falder og slimhinden udstødes. 

Det er LH og det mandlige kønshormon, som er forhøjet. 

Anmeld Citér

7. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Progesteron dannes i det gule legme,er æget ikke befrugtet eller ved en bio, vil det gule legme gå til grunde omkring 4+0,hvor ved progesteronet falder og slimhinden udstødes. 

Tak for dit svar 

Havde bare læst der var en del med pco som fik progesteron tilskud fra ægløsning og tænkte derfor om det mon var grundet nedsat niveau 

Anmeld Citér

10. juni 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Pco har ikke nedsat progesteron, men grunden til man får det efter ægløsning er nok fordi man har været i behandling ��

Dog gik jeg ved en akupunktør som sagde at Pco piger har lettere ved at abortere, jeg fik så progesteron indtil uge 12 så alt er godt her ��

Anmeld Citér

11. juni 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Pco har ikke nedsat progesteron, men grunden til man får det efter ægløsning er nok fordi man har været i behandling ��

Dog gik jeg ved en akupunktør som sagde at Pco piger har lettere ved at abortere, jeg fik så progesteron indtil uge 12 så alt er godt her ��

Århhh okay så forstår jeg det bedre  Stort Tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

11. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Men det gule legeme dannes jo kun efter ægløsning, og mange med PCO har kun få eller ingen ægløsninger. Ergo, nedsat progesteronniveau.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.