Sagen er den, at min datter som mange andre børn, viser en reaktion på at være blevet storesøster. Hun prøver grænser af og slår ud efter mig. KUN far virker, fordi mor hele tiden sidder med lillebror. Sådan tror jeg hvert fald hun ser det.
Jeg må ikke hjælpe hende, bade hende, putte hende eller noget som helst. Hun vil nogle dage ikke sige hej eller godnat. Det gør SÅ ondt! Jeg føler et kæmpe savn til hende. Et savn til at må være der for hende. Være mor for hende, men nej! Kun far virker. Mor er dum. Mor passer lillebror. Hun slår også ud efter ham hvis han sidder ved mig og man kan se hun er jaloux og det er kun når han sidder der, at hun prøver så voldsomme grænser af. Og jeg sætter virkelig meget tid af, til hende uden lillebror på armen. Så meget det overhovedet er muligt. Men kan alligevel skyde en lang pil efter tid med hende, for hun gider mig ikke lige for tiden.
Mit spørgsmål er..... skal jeg give hende pladsen til at reagere sådan (så hun kommer længere og længere fra mig føler jeg), eller skal jeg blive ved at prøve at møde hende på hendes behov og hjælpe hende, selvom hun sparker mig væk og siger kun far må hjælpe? Eller hvad søren skal jeg gøre. Jeg er flere gange brudt sammen i savn og afmagt. Jeg kan med nød og næppe bruges hvis far er på arbejde. Så må hun jo tage til takke, men ellers er jeg bare et røvhul, der har fået en lillebror med hjem.
Igen, ved det normalt. Men holder det nogensinde op? Og hvordan skal jeg tackle det, for ikke at miste hende helt?
Please sig jeg ikke er alene om at have følt sådan.
Btw. Pålægger ikke hende noget ansvar eller skyld. Ved hun er et barn og det er normalt. Så hvad kan JEG gøre.
Anmeld
Citér